tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 20 czerwca 2012

" Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego" - Ulf Stark - recenzja


Autorem książki pt. ,, Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego’’ jest Ulf Stark -  jeden z najbardziej lubianych i cenionych szwedzkich pisarzy. 

Chciałam na początek zwrócić uwagę  na śliczną okładkę oraz oszczędne, symboliczne i urocze ilustracje. 

Pierwsza część trylogii o Stureby jest czymś w rodzaju autobiografii. Muszę przyznać, że książka naprawdę miło mnie zaskoczyła. Autor z przymrużeniem oka opowiada o swoich dziecięcych wybrykach. Tę pełną humoru opowieść, myślę, że można zaliczyć do gatunku książek dziecięcych obyczajowych. 

Kiedy mały Ulf poznaje Percy’ego, jego życie diametralnie się zmienia. Nowy kolega przesłania mu cały świat i zrobi wszystko, żeby być taki jak on. Dawni kumple już się nie liczą, bo ten nowy umie się bić, pyskować, a nawet ... chodzić po równoważni. Pewnego dnia Percy zdradza swój sekret - ma magiczne tenisówki. Ulf chce je zdobyć za wszelką cenę. Jest gotów przehandlować własną rodzinę… z nieśmiałego chłopca zmienia się w rozrabiakę, ale jak to się skończy musicie dowiedzieć się sami. 

Czytając wspomnienia autora raz płakałam  ze śmiechu,  a raz ze wzruszenia. Warto zobaczyć świat oczami małego Ulfa, przeczytać o dorastaniu, pierwszej miłości, szukaniu własnej osobowości i celu. 

Książka napisana jest łatwym i przystępnym językiem, zawiera wiele anegdotek, dowcipów i śmiesznych porównań. Bardzo mi się spodobała i na pewno będę chciała przeczytać kolejne części opowiadań Ulfa Starka.

Serdecznie polecam
Kataleja, 14 lat

Za dobrą zabawę przy książce dziękuję Wydawnictwu Zakamarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz