tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 22 listopada 2013

"Pierwsza spowiedniczka" - Terry Goodkind - recenzja

Pierwsza Spowiedniczka - Terry GoodkindKiedy na półce z recenzjami zobaczyłam książkę ,,Pierwsza spowiedniczka. Legenda o Magdzie Searus" od  razu skojarzyłam nazwę z  cyklem ,,Miecz Prawdy" - serialem fantastycznym. Nie pomyliłam się. Terry Goodkind napisał książki, na podstawie których został później nakręcony film. ,,Pierwsza spowiedniczka" jest prequelem tej serii.

,,Mój czas minął, Magdo. Twój nie. Twoje przeznaczenie jest gdzie indziej, nie tutaj. Przeznaczone ci odnaleźć prawdę. Będzie to trudne, lecz miej odwagę przyjąć to powołanie." 

Tyle pozostało Magdzie po Baraccusie, jej zmarłym mężu - tajemniczy list napisany przed samobójczą śmiercią, wspomnienia i ... mroczna tajemnica. Kobieta musi zmierzyć się z utratą szacunku i władzy jako osoby bez daru i nieszlachetnie urodzonej. Magda pragnie dotrzeć do prawdy i ocalić Nowy Świat. Nie będzie to jednak łatwe. Jako wdowa po Pierwszym Czarodzieju zostanie wystawiona na liczne próby, pragnące dowieść czy jest osobą silną i odważną czy też zwykłą marionetką poddaną byłemu mężowi.

Do Wieży zbliża się bowiem niewidzialny wróg. Wróg tak potężny, że potrafi wejść do twojego umysłu, słuchać twoich myśli i skusić cię do śmieci, a ty go nawet nie zauważysz. Jedynym ratunkiem jest złożenie przysięgi wierności lordowi Rahlowi.

Komu jednak wolno ufać?
Kto jest zdrajcą?

Magda musi poznać odpowiedź na te pytania jak najszybciej, gdyż niebezpieczeństwo jest coraz poważniejsze.....Odpowiedź może wymagać ostatecznej ofiary - życia.

Czy Magda jest gotowa odkryć prawdę?
I do czego się posunie, by ją odkryć?

Gdy zaczęłam czytać tę książkę, pierwsze na co zwróciłam uwagę to wielkość liter. Były bardzo małe. Mimo to po paru stronach się przyzwyczaiłam. Akcja utworu zbudowana jest w niezwykle ciekawy sposób - aby odkryć odpowiedź na niektóre pytania, musimy uzbroić się w cierpliwość. Wraz z bohaterką przeżywamy chwile grozy podczas opowieści spirytystki, niecierpliwie czekamy  na rozwiązanie problemu Magdy. Jedyne czego mi brakowało, to .... kolejnej części książki!

Jestem przekonana, że ta książka i Was zachęci do przeczytania lub obejrzenia serii ,,Miecz Prawdy".



Ethne, 14 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Rebis
a do recenzji otrzymaliśmy ją od Księgarni Matras. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz