tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 21 sierpnia 2012

"Mój Egipt" - Jarosław Kret - recenzja



Mój Egipt - Jarosław Kret
Mało kto zdaje sobie sprawę, jak blisko z Egiptem związany jest, prawdopodobnie najpopularniejszy w Polsce prezenter pogody, Jarosław Kret. Studiował on egiptologię na Uniwersytecie Warszawskim, kilkakrotnie odwiedzał Kair i inne miasta w kraju nad Nilem. Swoje opowieści, spostrzeżenia oraz ciekawostki zawarł w książce „Mój Egipt”, wydanej przez Świat Książki.


Książka łączy w sobie cechy turystycznego przewodnika, przydatnego informatora oraz osobistych wspomnień autora. Pan Jarosław tak naprawdę pisze o wszystkim, co tworzy Egipt jako kraj bardzo bogaty kulturowo – nie tylko o wartych odwiedzenia miejscach, ale przede wszystkim o ludziach i ich mentalności, zwyczajach, tradycyjnym jedzeniu. 

Całość wzbogaca swoimi subiektywnymi opiniami, opartymi na własnym doświadczeniu, licznymi ciekawostkami oraz naprawdę wartymi zobaczenia zdjęciami, ukazującymi Egipt w swojej codzienności, z perspektywy już nie turysty, ale częstego gościa tego kraju, który czuje się w nim jak u siebie.

Książkę uważam za udaną, można zaczerpnąć z niej wiele ciekawych informacji, poznać bliżej kulturę Egipcjan, a także przeczytać zabawne anegdotki z udziałem pana Jarosława. Jedyne, co budziło moje zastrzeżenia, to sposób przekazania informacji. Jarosław Kret, jak sam  przyznaje, ma tendencję do gadulstwa, więc zdarzyło się, że fragmenty były „przegadane”, ale w pewien sposób nadaje to „Mojemu Egiptowi” niepowtarzalny charakter.  

Duży plus daję za formę – przejrzysty układ oraz logiczny podział tematów sprawiają, że jeżeli sięgamy po książkę w celu informacyjnym, łatwo znajdziemy potrzebną wiadomość. Polecam wszystkim wybierającym się na wakacje do Egiptu oraz zafascynowanym kulturą innych krajów.

PumpkinPie, 16 lat   

Za ciekawą pozycję dziękuję Wydawnictwu Świat Książki. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz