tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 11 października 2012

"Turniej" - Paweł Dariusz Patucha - recenzja


TurniejPaweł Dariusz Patucha z wykształcenia jest informatykiem. Nałogowe czytanie książek fantasy skłoniło go do napisania własnej powieści tego gatunku. „Turniej” jest jego debiutem, ale autor już ma w planach odniesienie wielkiego sukcesu w dziedzinie literatury :)


Co byś zrobił, gdyby życie całej Twojej rodziny i najbliższych zależało od Ciebie? Zapewne starał się ich chronić. Taką właśnie decyzję podjęła Asimo. Aby rodzina jej ukochanego Viridorixa przeżyła, dziewczyna musi wygrać turniej organizowany przez czarownicę Lady Foxiack. Będzie musiała się zmierzyć z silniejszymi od niej przeciwnikami. Razem z przyjaciółmi wyruszy w podróż o śmierć i życie. Wilkołaki, czarownice, wampiry, elfy, trolle – to tylko niektórzy jej wrogowie. 

Czy uda jej się ich pokonać? 
Czy ocali rodzinę i przyjaciół?



„Turniej” to przepełniona magią opowieść o sile miłości, walce dobra ze złem. Szablonowa fabuła. Istnieje już wiele podobnych książek, ale ta ma w sobie to „coś”. 

Do wyboru książki zachęciła mnie głównie okładka – czarna, przedstawiająca smutną kobietę z wilkołakiem. Pokładałam w niej wielkie nadzieje, lecz początek nie okazał się taki wciągający, na jaki liczyłam : zbyt wiele opisów, za mało akcji. Na szczęście potem się to zmieniło. Książka pochłonęła mnie do tego stopnia, że nie chciałam przerywać lektury choćby na moment. Opisy okrutnych walk i przekleństwa nadają jej charakteru. Każda z postaci ma swoją historię, co z pewnością zaciekawi czytelnika.



Ze względu na wiele scen przemocy i opisy erotyczne jest ona raczej przeznaczona dla starszej młodzieży. Co nie zmienia faktu, że bardzo mi się podobała i uważam ten debiut za jak najbardziej udany.

Ananaska, 14 lat

Dziękuję za tę pozycję Warszawskiej Firmie Wydawniczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz