tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 8 listopada 2012

"Zastygłe życie" - Karin Wahlberg - recenzja


Czasem, kiedy w codziennym życiu zapanuje nuda, warto sięgnąć po jakiś kryminał. Tak też było w moim przypadku. Zabrałam się za lekturę powieści pod tytułem „Zastygłe życie” autorstwa Karin Wahlberg.

Zastygłe życie - Karin WahlbergOpowiedziana jest w nim historia studentki - Malin Larsson. Jej ciało zostaje znalezione w zatoce przez bawiącą się dziewczynkę. Wyniki śledztwa wskazują na to, że nie żyje od pewnego czasu, więc tym bardziej zaskakujące jest to, że nikt nie zwrócił uwagi na jej zniknięcie. Pierwszy trop zaprowadzi  policjantów do domu sympatii ofiary - Alfa Brinka, na którym skupiają się podejrzenia… Detektywi stopniowo odkrywają przeszłość Malin. Okazuje się, że okoliczności śmierci jej ojca również nie zostały do końca wyjaśnione. Funkcjonariusze zastanawiają się czy zabójstwo studentki ma coś wspólnego z wypadkiem jej ojca…

Oprócz głównego wątku, którym jest poszukiwanie mordercy młodej dziewczyny, dowiemy się również tego, jak toczą się prywatnie losy policjantów i innych bardziej istotnych, w tej powieści, postaci.

Ogólnie książkę oceniam bardzo pozytywnie. Nie nudziłam się przy jej lekturze i podobały mi się wykreowane przez autorkę postaci. Polubiłam także styl autorki, ale sądzę, że niektórym osobom mogą przeszkadzać długie i szczegółowe opisy. Myślę, że to dobra lektura na nudę i spodoba się wszystkim miłośnikom kryminalnych zagadek. 

Ania, 15 lat

Wydawnictwu Świat Książki dziękuję za ten kryminał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz