tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 10 maja 2013

"Zamaskowany" - Monika Kołodziej - recenzja


Monika Kołodziej jest autorką książki pt. „Zamaskowany”. Utwór ten jest jej debiutem literackim, a autorka w przyszłości planuje wydać kontynuację dzieła.

Zamaskowany - Monika KołodziejAino od dawna sądziła, że jej brat Nathan zaginął. Jednak gdy pewnego razu usłyszała przypadkiem rozmowę o bohaterze, bez namysłu udała się za nieznajomymi rozmówcami. Niestety, została szybko zauważona, obezwładniona i zaniesiona do mieszkania. Dopiero po pewnym czasie rozmówcy zorientowali się, że ta dziewczyna jest siostrą Nathana i, że to właśnie ją mają chronić.
Zostały jeszcze magiczne runy. Wielu podejmowało się z nimi walki, ale każdy, kto ją przegrał stawał się bestią. Miasto opanowały potwory…

Czytanie tej lektury sprawiło mi wiele trudności. Bardzo wielu bohaterów, za szybka - jak dla mnie – akcja, w której łatwo się zgubić, brak wyraźnych granic między dobrem a złem. Czytając książkę wielokrotnie zastanawiałam się co łączy jednego bohatera z drugim lub czy ta postać stoi po stronie dobra czy zła. Te informacje nie zostały jednoznacznie ujęte w utworze i bardzo utrudniały zrozumienie całości.

Autorka bardzo szybko przeskakiwała z jednego wydarzenia w drugie, co było niezwykle kłopotliwe i nie pozwalało wczytać się ani zrozumieć danego wydarzenia. Dodatkowo mnogość wątków i bohaterów sprawiała, że momentami nie wiedziałam co czytam i o czym. Dla mnie w tym dziele panował zupełny chaos. Język w utworze jest prosty, z przewagą krótkich, pojedynczych zdań.

Pomimo że, książka Moniki Kołodziej nie za bardzo mi się spodobała uważam, że powinien po nią sięgnąć czytelnik, który lubi powieści fantasy oraz szybko rozwijającą się i zagmatwaną  akcję. Jeżeli o mnie chodzi, raczej nie sięgnę po kontynuację książki „Zamaskowany”.


Tilia, 15 lat

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Warszawskiej Firmie Wydawniczej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz