tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

sobota, 10 maja 2014

“GórFanka na himalajskiej ścieżce” - Anna Czerwińska - recenzja

Bardzo lubię chodzić po górach dlatego też postanowiłam przeczytać tę pozycję. Gdy zobaczyłam ją na recenzenckiej półce od razu ją zabrałam i zaczęłam czytać.

GórFanka na himalajskiej ścieżce - Anna CzerwińskaAnna Czerwińska jest wybitną polską alpinistką i himalaistką. Zdobyła sześć ośmiotysięczników oraz Koronę Ziemi. Była uczestniczką wypraw wspinaczkowych z Wandą Rutkiewicz i Krystyną Palmowską. Z zawodu jest doktorem nauk farmaceutycznych, lecz od wielu lat nie pracuje w swoim zawodzie – porzuciła go dla gór, które są jej największą pasją.

GórFanka na himalajskiej ścieżce jest to piąta i ostania część z serii. Książka opowiada o wysiłku i trudach jakie musiała przezwyciężyć Pani Anna by zdobyć himalajskie szczyty. Jest to zapis jej ponad trzydziestoletnich zmagań na himalajskich szlakach.
   
W czasie czytania czytelnik może poczuć się tak jakby sam pokonywał te mordercze drogi na szczyty Himalajów, a wspaniałe fotografie pozwalają jeszcze lepiej sobie to wyobrazić.
   
Książka podobała mi się, pomimo tego, że strasznie długo ją czytałam, wiele razy odkładałam na półkę i zabierałam się za inną. Tę lekturę chcę polecić miłośnikom górskich wędrówek, by przeczytali ją w ramach odpoczynku po 'wdrapaniu' się na szczyt.

Oczywiście cała seria 'GórFanki' jest wspaniałą odskocznią od normalnego, szarego życia,  czytelnik w swojej wyobraźni może przenieść się do Himalajów.


Życzę miłego czytania

Klaudii, 15 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Annapurna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz