tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 21 stycznia 2015

"Lirael" - Garth Nix - recenzja

Okładka książki LiraelOstatnio coraz więcej można usłyszeć o książkach autorstwa Garth’a Nix’a. Kilka dni temu przeczytałam drugą część serii “Stare Królestwo” i pomimo tego, że zaczęłam tę serię tak jakby od środka od razu się odnalazłam.

“Czy to idący wybiera drogę, czy droga idącego?”

Garth Nix jest australijskim pisarzem. Spod jego pióra wychodzą głównie powieści dla młodzieży. Największą sławę przyniosła mu bestsellerowa seria “Stare Królestwo”, której jedną część dziś dla Was recenzuję.

Główną  bohaterką jest tytułowa Lirael, która wywodzi się z rodu Clayrów. Cała akcja zaczyna się w jej czternaste urodziny, czyli wkroczenie w dorosłość, ale tak nie do końca. Nadal była uznawana za dziecko, bo nie otrzymała jeszcze daru widzenia. Nasza bohaterka jest sierotą i nie może odnaleźć się wśród pozostałych członków rodziny.

“Wolę jednak bać się i działać, niż siedzieć i czekać, aż zdarzy się coś strasznego.”

Lireal od samego początku zaczęła mnie denerwować, chyba przez to, że jest osobą samolubną, a jej głowę cały czas zaprzątały myśli samobójcze. Wręcz dziewczyna użalała się nad sobą. Na szczęście sytuację uratował podział narracji, który zastosował Nix. Drugim narratorem jest Sameth, którego sposób przedstawienia rzeczywistości  mnie urzekł.

Pomimo, że nie czytam za często literatury fantasy, ta książka przekonała mnie do tego gatunku na tyle, że od razu sięgnęłam po kolejną część. Książka napisana jest łatwym w odbiorze językiem, przez co nie możemy się oderwać od niej, nawet na małą chwilę.

Klaudii, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Literackiego. 


            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz