tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 23 marca 2015

"Clariel" – Garth Nix - recenzja

Okładka książki ClarielClariel to potomkini starego rodu Abhorsenów – tych, którzy wchodzą w Śmierć. Jej samej jednak nie ciągnie do Kodeksu czy nekromancji. Woli spędzać czas w Wielkim Lesie, być samotną, jednak właśnie to sprawia, że jest szczęśliwa. Musi jednak porzucić swe marzenia, gdy wraz z matką-złotniczką i ojcem przeprowadza się do Belisaere. Clariel nie zamierza się jednak poddawać. Obiecuje sobie, że zniknie z miasta, najszybciej jak się uda, po czym rozpocznie takie życie, jakiego od zawsze pragnęła. Jednak jej rodzice nie pochwalają tego pomysłu. Już planują dla niej inne życie…
Gdyby głowę Clariel zaprzątał tylko ten jeden problem…

Jednak w mieście dzieje się dużo więcej. Spiski, polityczne intrygi, bierność króla Orrikana, potęga Cechów i ludzie, którzy cały czas czegoś chcą od Clariel. Zostań Regentką! Wybierz prezent dla króla! Zostań moją żoną! I choć Clariel dąży tylko do powrotu do lasu, nie może po prostu zignorować tych ludzi. A tak bardzo chciałaby decydować sama o swoim losie.

Czy uda jej się spełnić marzenia?
I czy po drodze nie zgubi gdzieś siebie?
Nie dowiecie się, dopóki nie przeczytacie.

Garth Nix jest na pewno znanym autorem dla czytelników gustujących w książkach fantasy. ,,Clariel’’ to prequel trylogii o Starym Królestwie. Książki ,,Sabriel’’, ,,Lirael’’ oraz ,,Abhorsen’’odniosły sukces i spodobały się czytelnikom. Jak będzie i z tą powieścią?

Nie miałam okazji zapoznać się z tą trylogią i oceniam ten tom z perspektywy czytelnika, który w ogóle nie zna Starego Królestwa ani zasad w nim panujących. Na początku ciężko czytało mi się książkę, nie mogłam się skupić na chwilami przydługich dialogach.  Jednak wraz z rozwojem akcji, ,,Clariel’’ zaczęła mi się podobać. Jej dużym plusem jest realistycznie stworzony świat z zasadami i prawami niemal tak rzeczywistymi jak nasze kodeksy. Bohaterzy z krwi i kości, z zaletami i wadami, jak w życiu, również mnie urzekli. Właśnie dlatego polecam ,,Clariel’’ wszystkim czytelnikom, nie tylko tym uwielbiającym literaturę fantastyczną. Bo choć ja nie zaliczam się do nich i mnie się ta książka spodobała. Dlatego też Wy sami spróbujcie i przeczytajcie, a kto wie…Może nie zechcecie wyjść ze Starego Królestwa!


Katia, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Literackiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz