tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 20 maja 2015

"Gladiator. W służbie Cezara" – Simon Scarrow - recenzja

Gladiator. Tom 2. W służbie Cezara - Scarrow SimonMarkus zmienił się. To już nie jest mały chłopczyk. Doświadczył niewoli, bólu, cierpienia. Z sielankowej scenerii wrzucony został w okrutny świat Rzymian. I tak miał dużo szczęścia. Trafił do Juliusza Cezara, po uratowaniu jego siostrzenicy Portii.

Markusa czeka jeszcze inne wyzwanie. Cezar ma wielu wrogów, którzy czyhają na życie jego i jego rodziny. Jest sposób, by udaremnić ich plan. Należy przeniknąć w ich szeregi i udaremnić ich zamiary. Tego zadania podejmuje się Markus. Wie, że stawką jest jego życie. Porażka oznacza śmierć. Zwycięstwo… Może zapewnić zarówno chłopcu, jak i jego ukochanej matce wolność.

Czy chłopak podoła zadaniu, jakie mu powierzono?
Czy wyjdzie z tego żywy?
,,Gladiator. W służbie Cezara.’’ Tam się wszystko okaże.

Według mnie, druga część cyklu ,,Gladiator’’ autorstwa Simona Scarrowa jest o wiele lepsza w porównaniu do pierwszej. Opisy mnie tak nie nużyły, Markus dorósł, wobec czego i jego przygody stały się według mnie ciekawsze. Bohaterowie – jak żywi. I właśnie to urzekło mnie w książce pt. ,,Gladiator. W służbie Cezara.’’. Spodobało mi się to, że wystąpiły postacie historycznie prawdziwe np. Juliusz Cezar. I dlatego polecam tę powieść, jednak bez przeczytania pierwszej części może być trudno zorientować się w fabule drugiego tomu cyklu ,,Gladiator’’.


Katia, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Dolnośląskiego, a do recenzji otrzymaliśmy ją od Grupy Wydawniczej Publicat

1 komentarz:

  1. No świetnie, bo jest to książka na WMC, a nie mam czasu na przeczytanie pierwszej wiec powodzenia dla mnie i reszty uczestników

    OdpowiedzUsuń