tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 8 grudnia 2011

"Carrie" Stephen King - recenzja


„Carrie” była pierwsza powieścią Stephena Kinga, została ona wydana w 1974 roku. King jest pisarzem znanym na całym świecie, zajmuje on się historiami grozy, dlatego jest nazywany „Mistrzem Horroru”. Jest on autorem takich książek, jak: „Lśnienie”, „Podpalaczka”, „Ręka mistrza”  i wiele innych.
Na początku swojej kariery pisarskiej King ukrywał się pod pseudonimem Richard Bachman.

„Carrie” to książka opowiadająca  o Carrie White mieszkającej w małym miasteczku z matką, która jest fanatyczką religijną. Carrie jest nieśmiałą nastolatką, niezbyt lubianą i popularną. Często  jest wyśmiewana i wytykana palcami a także przezywana Dziwadłem. Pewnego dnia wraz z pierwszą miesiączka, odkrywa w sobie moce telekinetyczne, dzięki którym mogła poruszać przedmiotami, a nawet czasami kontrolować umysły innych .
Pewnego dnia, gdy na balu spotkało ją znowu okropne upokorzenie i została ponownie wyśmiana, postanowiła użyć swoich mocy, by zemścić się na swoich prześladowcach.
Ale raz wyzwolone zło spowodowało, że Carrie zabijała i niszczyła wszystko i wszystkich, w ten sposób małe miasteczko zamieniając w piekło.

Książka ta doczekała się ekranizacji  w 1976 roku (reżyser: Brian De Palma). Premiera w Polsce odbyła się 31 grudnia 1976 roku.

Książka bardzo mi się podobała.
Polecam ja wszystkim  lubiącym dobre horrory i oczywiście wszystkim wiernym fanom Stephena Kinga.

Adi, 17 lat

1 komentarz:

  1. Ja jestem wierną fanką Kinga i nie mogłam jej nie przeczytać - była świetna:)

    OdpowiedzUsuń