tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 16 grudnia 2011

"Kawa z kardamonem" - Joanna Jagiełło- recenzja

Halinka ma 15 lat, a każdy mówi na nią Linka. Mieszka razem z mamą, młodszym  bratem i ojczymem. Uwielbia fotografować i spędzać czas ze swoją przyjaciółka Natalią.

Pewnego dnia po rozpoczęciu roku szkolnego dowiaduje się, że mama musi pilnie wyjechać za granicę. Wszystkie domowe obowiązki spadają na Linkę: pranie, gotowanie, sprzątanie, prasownie oraz zajmowanie się młodszym bratem. Pewnego dnia zaskoczona Linka wchodząc do domu zauważa swoją babcię, która przyjechała pomóc jej przed Świętami Bożego Narodzenia. Dziewczyna wreszcie może odpocząć, więc jedzie niedaleko Warszawy do dawno nie widzianej drugiej babci. Znajduje tam tajemniczą fotografię przedstawiającą małą Linkę i jej mamę w ciąży, a przecież ona nie ma innego  rodzeństwa, oprócz małego braciszka. Po wizycie u babci, idzie do baru i od kelnerki dowiaduje się, wielu ciekawych rzeczy. Podobno bardzo długo mieszkała tu u babci, a mama rzadko ją odwiedzała, gdyż prawdopodobnie przeszła załamanie nerwowe.
Od tej pory Linka zrobi wszystko, aby dowiedzieć się prawdy o skrywanej tyle lat tajemnicy rodzinnej. Lecz jej głowę zaprzątają też myśli o konflikcie ze swoją przyjaciółką Natalią i zbliżających się testach gimnazjalnych.

Czy Lince uda się dowiedzieć co stało się kilka lat temu? Czy nadal będzie przyjaźnić się z Natalią?
 
Pojawi się także delikatny wątek pierwszego zakochania....
 
Książka Joanny Jagiełło "Kawa z kardamonem" jest niesamowicie wciągającą lekturą na każdą porę roku, czyta się ją bardzo szybko. 
Okłada książki jest bardzo ciekawa, a w środku jest genialny przepis na pyszną kawę (naprawdę polecam - jest pyszna nie tylko w zimowe wieczory). W dodatku opowieść Linki nie jest przerysowana, tylko w spokojny sposób opowiada o niezwykłym życiu tej dziewczyny. 
Polecam zarówno książkę jak i kawę:)
Grazia, 15 lat

Bardzo dziękujemy Wydawnictwu Literatura za przekazanie tej książki!
 
 

21 komentarzy:

  1. akurat szukałam czegoś do poczytania przed świętami ;)

    a przy okazji - kiedy wyniki konkursu z książką?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książką , chce się ją czytać i czytać :) Serdecznie polecam, warta przeczytania !

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna książka. ! polecam ją każdemu kto interesuje się fotografią !
    kontynuacja tej książki musi być !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do naszego Klubu za tydzień przyjedzie autorka tej fantastycznej książki!

      Usuń
  4. a to dla mnie cenna wskazówka, bo kupuję do naszej polskiej biblitoeki książki też dla gimnazjalnej klasy i bardzo mnie zainteresowała ta pozycja, na pewno się dziewczyny ucieszą z takiej powieści u nas

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie, czy ja mogę recenzje stąd umieszczać na stronie Polskiej Biblioteki w Letterkenny? Nastolatki u nas najmniej czytają, chcę ich zachęcać recenzjami pisanymi przez młodzież, bo jak stara baba im mówi, to niekoniecznie wierzą. Proszę o pozwolienie umieszczania linka do tej strony i powoływania się na nią. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam precyzyjna - chodzi mi o stronę na Facebook i tylko o zamieszczanie linka ze wskazaniem do poczytania tu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, będzie nam oczywiście bardzo miło jak umieścisz linka do naszego bloga na Waszej stronie. Pozdrawiamy

      Usuń
  7. Ja mam 12 lat i dostałam właśnie na urodziny tą książkę. Już dziś zaczynam ją czytać. Najbardziej lubię w książkach , gdy mam coś wspólnego z bohaterami (w tym przypadku chodzi o fotografię) ;).

    OdpowiedzUsuń
  8. Mojej koleżance wpadła w ręce, a ja zastanawiałam się czy warto będzie pożyczyć. Zazwyczaj nie przepadam za książkami autorstwa Polaków, jednak znajduje coraz więcej wyjątków, w tym i ten, więc chyba się przekonam. Recenzja bardzo mnie zachęciła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytaj koniecznie, z pewnością będziesz zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka jest cuudowna! bardzo chętnie ją czytam..i ni mogę się od niej oderwać. POLECAM! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie moge się doczekać kupna tej książki! A recenzja i komentarze tylko pobudzają mój na nią apetyt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam ja w jeden dzień i nie mogłam sie od niej oderwać. Książka wciąga.Czy jest moze kontynuacja?
    Polecam wszystkim super książka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wywołała u mnie dużo emocji. I ten niespodziewany przewrót akcji na końcu. Nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy. "Połknęłam" ją w jeden wieczór i wypłakałam zapas chusteczek, ale było warto ;) Polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka bardzo mi się spodobała, bardzo wciągająca przeczytałam ją w jednym dniu :)
    Sama mam 15 lat i szczerze, nie wiem czy chciałabym coś takiego przeżyć i czy poradziłabym sobie w takiej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dokładnie, książka niesamowita. Jak ją czytałam przeżywałam bardzo dużo skrajnych emocji tak jak bohaterka powieści. Nie wiem, czy chciałabym się znaleźć w takiej sytuacji jak Linka. Polecam i jeszcze raz polecam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. hahahah. przeczytalam cala ksiazke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mowie wam takie ksiazki powinny byc pisane ^^ .
    kupilam dwie czesci i one sa zarabiste !!! polecam <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja czytałam tę książkę wiele razy i mam zamiar zrobić to po raz kolejny. Druga część czyli ,,Czekolada z Chili" jest jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytaliśmy tę książkę przy kawie i musimy przyznać Ci rację - świetna fabuła i świetny przepis! :) Dołączamy się do poleceń! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ziolona kawa jest niesamowita, a jej właściwości to prawdziwy majstersztyk! Szkoda, że w mojej okolicy jest tak ciężka do zdobycia, ale jakoś daję radę z moim waniliowym Latte :)

    OdpowiedzUsuń