tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 17 maja 2012

"Potem" - Rosamund Lupton - recenzja


 Rosamund Lupton, angielska pisarka, debiutowała w 2010 r. powieścią pt. "Siostra", która według „Sunday Times” stała się bestsellerem. "Potem" to jej druga powieść. Sięgnęłam po nią zachęcona cudowną okładką i intrygującym opisem, szukałam książki, która całkowicie zawładnie moim umysłem i wyobraźnią. Nie zawiodłam się.

W Sidley House -  prywatnej angielskiej szkole odbywa się dzień zawodów sportowych. Uśmiechnięte dzieci biegają po boiskach, matki zapominają o codziennej elegancji i biorą udział w wyścigu  w workach, nikt nie podejrzewa niczego złego. Ten stan nie trwa jednak długo. Brutalnie przerywa go coś strasznego, coś, na co nikt nie był przygotowany.  Powietrze przeszywa świdrujący odgłos alarmu przeciwpożarowego, a niebo przesłania czarny dym z trawionego przez ogień budynku. Pośród tego wszystkiego jest odważna kobieta - Grace Covey - wbiegająca do płonącej szkoły, by uratować swoją córkę Jenny.

To bez wątpienia jedna z najlepszych książek, jakie kiedykolwiek czytałam. Z każdą stroną wraz z głównymi bohaterkami odkrywamy coraz straszniejsze fakty i  powiązania, które w żaden sposób nie są możliwe do przewidzenia, a poskładane w całość tworzą przerażający obraz. Ten niezwykły thriller psychologiczny nieustannie trzyma w napięciu i niesamowicie wciąga. „Zadaje ogłuszający cios emocjonalny.” -  pisze brytyjski „Guardian”. Poza tym to lektura bardzo mądra, opowiadająca  w piękny sposób o relacji matka - dorastająca córka. Jak dla mnie, nic dodać, nic ująć – powieść, w której wszystko jest w idealnych proporcjach. Jestem przekonana, że warto po nią sięgnąć, bardzo polecam.

PumpkinPie, 16 lat

Za możliwość poznania twórczości Rosamund Lupton bardzo dziękuję Wydawnictwu Świat Książki  


 
   

2 komentarze:

  1. Super recenzja! Już od dawna miałam ochotę przeczytać tą książkę,bo lubię thrillery psychologiczne, ale wciąż mi się nie udało. Teraz na pewno się zdecyduję ją kupić=]

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, jaka niesamowita książka! Ogromnie zazdroszczę tym, którzy jeszcze nie czytali. Dzięki PumpkinPie za recenzję, bo zachęciła mnie do szybszego przeczytania tej książki!

    OdpowiedzUsuń