tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 11 lutego 2013

"Jestem blisko" - Justyna Olejniczak - recenzja


Ostatnio miałam okazję zapoznać się z twórczością Lucyny Olejniczak. Autorka urodziła się i mieszka w Krakowie, a z zawodu jest laborantką medyczną. Zadebiutowała na emeryturze i napisała m.in. „Dagerotyp”, „Wypadek na ulicy Starowiślnej” oraz „Jestem blisko”. Ostatnią z wymienionych książek miałam przyjemność przeczytać.

Jestem blisko - Lucyna OlejniczakLucyna i Tadeusz odwiedzają swoją przyjaciółkę Martę w irlandzkim miasteczku New Ross. Mają zamiar wypocząć oraz zwiedzić piękne zabytki kraju. Jednak ich plany, co do spokojnego wypoczynku, zmieniają się, gdy poznają historię domu swojej gospodyni. Dziewczyna, która żyła w nim sto lat wcześniej, zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach, po tym jak odmówiła ręki synowi bogatego sąsiada. Młodzieniec został posądzony o morderstwo. Pomimo, że nie było dowodów, iż to on jest winny zbrodni, chłopak został skazany na karę śmierci. Ciała nigdy nie odnaleziono.

Lucyna i Tadeusz postanowili zająć się tą sprawą. Razem z Martą, jej córką Gosią oraz ich przyjacielem, zaczynają przegrzebywać stare dokumenty. Nagle znika, również Gosia.

Czy uda się wyjaśnić sprawę sprzed stu lat?
Co stało się z Gosią?

„Jestem blisko” to książka, która w sposób genialny łączy kryminał i powieść obyczajową. Lekturę czyta się z przyjemnością głównie dzięki ciekawej fabule, ale również dzięki fantastycznym opisom. Nawiedzone miejsca, mroczne ruiny, realistyczne i przerażające sny czy stare celtyckie cmentarze, to wszystko nadaje charakteru i tajemnicy utworowi.

Chciałabym bardzo serdecznie polecić tę książkę wszystkim, którzy lubią tajemnice i niewyjaśnione zagadki. Jest to idealna propozycja na długie mroźne wieczory, lekka ale trzymająca w napięciu. 

Tilia, 15 lat

Za miłe chwile z książką dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.


P.S. Kolejną recenzję książki "Jestem blisko", autorstwa naszej recenzentki Miki, możecie przeczytać na portalu Czytajmy Polskich Autorów, zapraszamy do lektury!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz