tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 15 października 2013

"Odpłata" - Val McDermid - recenzja

Val McDermid to pochodząca ze Szkocji wyśmienita pisarka bestselerowych kryminałów. Jej książki przetłumaczono na kilkanaście języków i sprzedano w milionach egzemplarzy. Pani McDermid jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in. CWA Gold Dagger za najlepszą powieść kryminalną roku. „Odpłata” jest siódmą książką opowiadającą o psychologu, Tonym Hillu i jego przyjaciółce, detektyw Carol Jordan.

Odpłata - Val McDermidW chwili, kiedy Jacko Vance, seryjny morderca, trafił do więzienia, wszyscy o nim zapomnieli. Media przestały drążyć szczegóły morderstw, a detektywi zajmujący się jego sprawą od razu przeszli do kolejnych zagadek. Jednak dziesięć lat to wystarczający okres czasu, by zaplanować okrutną zemstę. Najpierw jednak trzeba wydostać się na wolność. Okazuje się to wyjątkowo prostym wyzwaniem.

Akcja toczy się wartko. Autorka nie daje nam okazji na znudzenie się powieścią. To wielka zaleta w przypadku kryminału. Relacje pomiędzy głównymi bohaterami zawiodły mnie. Po zapoznaniu się z poprzednimi częściami spodziewałam się jakiegokolwiek ocieplenia ich wzajemnych stosunków. Tony drażnił mnie swoją nieporadnością, a Carol gwałtownością. Jedyną postacią, która mnie zachwyciła, jest Jacko Vance. Sposób w jaki jest przedstawiony sprawia, że mimo okrucieństwa jego czynów, dostrzegamy geniusz tego człowieka. Jego kolejnych kroków nie da się przewidzieć, więc czekamy na nie z niecierpliwością. Zakończenie całkowicie mnie zaskoczyło. Nawet przez myśl mi nie przeszedł taki sposób zakończenia książki.

Val McDermid pisze w bardzo lekki i przyjemny sposób. Prawie pięćset kartek pochłania się w mgnieniu oka. Mimo „papierowości” głównych bohaterów, polecam książkę. Płynna, ciekawa akcja i fenomenalny czarny charakter sprawiają, że czyta się z zapałem i ciekawością dalszych losów. Do przeczytania zachęcam głównie zwolenników kryminalnych powieści.


~Weronika, 17 lat 

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz