tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 21 stycznia 2014

"Koszmarny Karolek: nie cierpię się uczyć" - Francesca Simon - recenzja



Cześć!!! Jestem tu nowa (tzn. w Młodzieżowym Klubie Recenzenta) i to będzie moja pierwsza recenzja.:)

Ostatnio przeczytałam książkę pt. „Koszmarny Karolek. Nie cierpię się uczyć.” Napisała ją Francesca Simon. To była moja pierwsza przeczytana opowieść o koszmarnym Karolku.
Koszmarny Karolek Nie cierpię się uczyć
Książka jest „napakowana faktami” jak to jest napisane na okładce. W tej części Karolek przedstawia nam ciekawe i trochę obrzydliwe fakty o :

-  JEDZENIU
-  SPORCIE
-  DINOZAURACH
-  BUDOWIE LUDZKIEGO CIAŁA

Znajdziecie w niej śmieszne nazwy rozdziałów, ale i fakty, które przydadzą wam się w życiu np. na biologii o najbardziej jadowitym wężu na świecie. W małym podrozdziale zatytułowanym „Czy potrafisz?” są różne ciekawe fakty o budowie człowieka:

„ Zegnij nadgarstek tak daleko, jak to możliwe, a następnie spróbuj zacisnąć pięść i zobacz, co się stanie.” 

To cytat właśnie z tej książki. Pewnie przed chwilą wypróbowaliście to na własnej skórze… Dalej znajduje się wytłumaczenie tego zjawiska: „Jeden mięsień blokuje pracę drugiego.” 
Albo może wiecie ile trwała najdłuższa czkawka??? Z tej książki wynika, że trwała 69  lat!!! Musiała być strasznie męcząca… :D


Najbardziej z tych opowiadań podobały mi się ciekawostki z ostatniego rozdziału, czyli tego o człowieku. Może dlatego, że chcę zostać lekarzem… A może dlatego, że było tam dużo CIEKAWYCH faktów ;). 

Na pewno wiem jedno PRZECZYTAJCIE TĄ KSIĄŻKĘ, BO KAŻDY ZNAJDZIE COŚ DLA SIEBIE!!!


Percabeth, 13 lat
(jeśli czytaliście „Percy Jakson i bogowie olimpijscy"
to wiecie, o co mi z tym chodzi,
jeśli nie KONIECZNIE przeczytajcie
to najlepsza książka jaką w życiu czytałam)


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak.

1 komentarz: