tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 9 kwietnia 2014

"Koniec świata" - Izabella Frączak - recenzja

Izabella Frączak nie jest amatorką w sztuce pisarskiej. ,,Koniec świata’’ to już jej czwarta powieść po ,,Pokręconych losach Klary’’ czy ,,,Kobietach z odzysku’’. Zostały one ciepło przyjęte przez czytelniczki.  Jak więc tym razem poradziła sobie krakowianka?

Koniec świata - Izabella FrączykIzabella Frączak stworzyła postać Marylki. To młoda, atrakcyjna kobieta, choć z bagażem doświadczeń. Przed laty porzucił ją narzeczony. Marylka ciężko to przeżyła, jednak już uporała się z przeszłością. Teraz jest copywriterką w agencji reklamowej. Jej życie toczy się własnym torem, jednak do czasu. Gdy wpada w oko Marcelowi, koledze z pracy, pociąga to za sobą falę zaskakujących wydarzeń. Jak sobie z tym poradzi? I czy zbliżający się koniec świata zapowiedziany przez Majów naprawdę nastąpi? Zobaczymy…

,,Koniec świata’’ szczerze mówiąc, nie powalił mnie na kolana. Wydało mi się to po prostu kolejną powieścią obyczajową. Czy wniosła coś nowego do tego kanonu literatury? Według mnie nie.                                                                                                                      
Oczywiście, nie mogę nie wspomnieć o pewnych zaletach tej książki. Jedną z nich jest na przykład styl pisania autorki. Uważam, iż jest całkiem dobry. Ma ona lekką rękę, potrafi konstruować błyskotliwe zdania i ciekawe opisy, jednak wydaje mi się, że książce brakuje tego ,,czegoś’’. Nie wiem również, czy w jakikolwiek sposób mogło to poprawić moją ogólną ocenę, gdyż sam pomysł nie spodobał mi się. Wydaje mi się to po prostu niezobowiązującą powieścią dla tych, którzy pragną po prostu czytać, nie zastanawiając się głębiej nad treścią. Czy mnie odpowiada taka książka? Raczej nie. Wolę lektury napisane w nieco innym stylu, mające jakiś głębszy sens.


Katia, 13 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz