tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 29 maja 2014

"Igrzyska śmierci" - Suzanne Collins - recenzja



Suzanne Collins – urodziła się w roku 1963r. Jest amerykańską scenarzystką filmową i pisarką. Swoją pracę pisarską rozpoczęła w 1991 r. jako twórca programów dla dzieci. Zasłynęła z pięciotomowej serii o Gregorze, który mieszkając pod ziemią znajduje nieodkryte obszary. Ta powieść razem z Igrzyskami Śmierci znalazła się na liście bestsellerów The New York Timesa. Była też scenarzystką filmu kręconego na podstawie jej powieści „Igrzyska Śmierci”, który miał premierę 23 marca tego roku. Mieszka w Connecticut razem z rodziną.

Akcja rozgrywa się w przyszłości i opowiada o 16-letniej Katniss Everdeen mieszkającej w dwunastym dystrykcie Państwa Panem, którego stolicą jest potężny Kapitol. Jedną z tradycji owego Państwa jest wybieranie 2 dzieci – dziewczyny i chłopca od 12 do 18 lat z każdego dystryktu do brania udziału w tzw. Głodowych Igrzyskach. Polegają one na tym, że 24 osoby walczą na śmierć i życie na arenie i tylko jedna z nich może przeżyć.
Kiedy siostra Katniss zostaje wybrana na jednego z trybutów dziewczyna sama zgłasza się do Igrzysk zamiast niej. Do walki staje też jej kolega – Peeta Mellark.
Oboje zdobywają sponsorów, którzy w razie potrzeby na arenie mogą im dostarczać potrzebne produkty i lekarstwa.
Aby zdobyć przychylność widzów oglądających Igrzyska z ekranów telewizorów udają, że są w sobie szaleńczo zakochani.

Czy Katniss uda się przeżyć ?
I czy na pewno uczucia Peety do dziewczyny są udawane ?

Książka jest świetna !!!

Owszem, na swój sposób brutalna, ale opowiada też o miłości i poświęceniu. Zwroty akcji, opisy sytuacji - wszystko napisane ciekawie i niesamowicie precyzyjnie. Jest też bardzo poruszająca i wzruszająca i w niektórych momentach nie mogłam powstrzymać łez.. Powieść bardzo wciąga. Okładka przedstawia ptaka uwięzionego w złotym kole – jest to prawdopodobnie brożka którą Katniss dostała od … ale tego dowiecie się już z książki :)



Serdecznie polecam :)

  
Sophie lat 13

Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina za książkę.








3 komentarze:

  1. Film oglądałam, książki jeszcze nie czytałam, ale nie mogę się doczekać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam i oglądałam wiele razy i szczerze stwierdzam, że książka dużo dużo lepsza w mojej opinii :)

      Usuń
  2. Jak dla mnie książka na raz i tyleż każdą z części przeczytałam. Filmy podobnie. Nie rozumiem, czym wszyscy się tak podniecają.

    OdpowiedzUsuń