tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 19 stycznia 2015

"Zmowa milczenia" - Katarzyna Pisarzewska - recenzja

Okładka książki Zmowa milczeniaPo raz pierwszy przeczytałam polski kryminał i jestem naprawdę zachwycona. Główna bohaterka - sierżant Maria Gajda - od razu przypadła mi do gustu. Jest to  typ kobiety, twardo stąpającej po ziemi, o którym lubię czytać w książkach.

Jeśli chodzi o fabułę - powiedzmy sobie szczerze, w każdej książce jest fragment opisu sceny, krajobrazu czy tym podobnych, który całkowicie omijamy, przechodząc do dialogu. W tej książce nie znajdziecie takiego fragmentu, ja w każdym razie takiego nie pamiętam. Cała sceneria książki osadzona jest w małej miejscowości - Gosztowo, jest to miła odmiana po kryminałach toczących się w wielkich, tętniących życiem miastach.

Śledztwo, które łączy ze sobą dwa różne wątki- śmierć młodego chłopaka i znacznie starszą sprawę morderstwa młodej dziewczyny, otworzyło mi oczy i całkowicie zmieniło mój pogląd w związku z kryminałami, które czytałam dotychczas. Różnorodność wykreowanych osobowości może zadziwić czytelnika, który po małych miasteczkach spodziewa się nudnej rutyny. Ta książka jest całkowitym zaprzeczeniem tego co można myśleć o takich miasteczkach.

Szczerze polecam!

QS, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz