tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 9 października 2015

"Ender" - Lissa Price – recenzja

Okładka książki Ender
,,Ender’’ jest drugą z kolei powieścią opowiadającą o losach Callie-Starterki, której życie za sprawą PrimeDestinations zostało odmienione na zawsze. Po śmierci Helen zyskała dom, opiekunów, pieniądze – wszystko to, co utraciła po wojnie bakteriologicznej. No, prawie wszystko.

Niestety, niebezpieczeństwo nie minęło. Zmieniło jednak swoją formę. Teraz Starterzy, którym wszczepiono chipy są porywani. Mało tego, okazuje się, że chipy są tykającą bombą  i mogą w każdej chwili być aktywowane, i wybuchnąć. Również i Callie jest zagrożona. Zadaje coraz więcej pytań, na które być może nie powinna znać odpowiedzi. Po drodze poznaje dziwne fakty dotyczące jej rodziny, jej przyszłości…

Czy jest jakiś sposób, by raz na zawsze zlikwidować niebezpieczeństwo?
Kim jest tajemniczy Hyden? Czy można mu zaufać?
Czy jest jeszcze jakaś szansa dla tego świata?

,,Ender’’ jest kontynuacją powieści ,,Starter’’ i według mnie bez przeczytania pierwszej części cyklu, nie ma co sięgać po tę książkę. Najlepiej jest przeczytać wszystko po kolei, w przeciwnym razie nie do końca zrozumie się o co chodzi, w drugiej części. ,,Ender’’ nie był tak dobry jak ,,Starter’’. Dialogi wydawały mi się nieco sztuczne, sytuacje nieco naciągane… Jednak takie wrażenie miałam całe szczęście tylko przez część książki. Ogólnie, oceniam tę książkę jako dobrą, ciekawą, zwłaszcza jeśli chodzi o samą ideę wojny bakteriologicznej i nierówny system stworzony przez najstarszych członków społeczności. 

Dlatego też polecam ,,Endera’’ jako ciekawą odskocznię od szarej rzeczywistości w obliczu naszej apokaliptycznej przyszłości.


Katia, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Albatros. 

1 komentarz:

  1. Przeczytałam "Starter" i nawet mi się podobała ta książka, ale wydaje mi się, że po "Endera" nie sięgnę. Autorka aż tak mocno mnie nie przekonała do tej serii.

    OdpowiedzUsuń