tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 8 lutego 2016

"Ptaki drapieżne" - Emil Marat, Michał Wójcik - recenzja

Okładka książki Ptaki drapieżne„Nazywam się Lucjan Wiśniewski. Urodziłem się 30 czerwca 1925 roku. Mam osiemdziesiąt pięć lat, mieszkam w Warszawie, mój pseudonim w czasie Powstania „Sęp”. Mój pierwszy pseudonim to „Wierny”, tak sobie wybrałem w „Garłuchu”.

Lucjan Wiśniewski to jeden z ostatnich jeszcze żyjących likwidatorów z kontrwywiadu Armii Krajowej. Jako członek elitarnego oddziału „Wapiennika” wykonywał wyroki śmierci na konfidentach i zdrajcach osądzonych przez Polskie Państwo Podziemne.

Emil Marat - pisarz i dziennikarz oraz Michał Wójcik - historyk i dziennikarz - łączą siły po raz kolejny i odkrywają przed nami życie jednego z bardziej aktywnych żołnierzy w okupowanej Warszawie.

W książce znajdziemy kilka ilustracji pokazujących współpracowników Sępa oraz jego zdjęcia z rodziną. Nie zbraknie też kopii meldunków i rozkazów, którym likwidatorzy musieli się podporządkowywać.

To, co mi się bardzo podoba to forma wywiadu. Zaczyna się niewinnie. Nowy rozdział, kolejny tytulik - zapowiada się ciekawa historia. I tu zaskoczenia - po krótkim opowiadaniu zaczyna się rozmowa przeplatana fragmentami artykułów i krótkich definicji pomagających zrozumieć ówczesny, tak brutalny, wojskowy świat.

Lucjan opowiada bardzo ciekawie i barwnie. Widać, że niektóre tematy są dla niego ciężkie, ale stara się walczyć z przeszłością. Niejednokrotnie wyczuwa się u niego blokadę lub cynizm, ale to właśnie buduje tą tajemniczą postać.
Każdy z Was, kto chce powędrować w zaułku warszawskich uliczek, w ciemność nocy czy wieczną niepewność losu, jest mile widziany, jako czytelnik lub/i właściciel tej książki.

Polecam

Dydelf,17  lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak. 

1 komentarz:

  1. TAK, TAK i jeszcze raz TAK! Takie książki uwielbiam!
    Dziękuję za fajną lekturę, jaką był dla mnie ten post :)

    KLIKNIJ SŁOŃCE

    OdpowiedzUsuń