tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 12 lipca 2016

"Moja Ananke" - Ewa Nowak - recenzja

Okładka książki Moja AnankeEwa Nowak to jedna z najpopularniejszych polskich, współczesnych autorek powieści dla młodzieży. Jej twórczość porusza czasem bardzo trudne problemy, które autorka potrafi naświetlić młodemu odbiorcy w bardzo łatwy, szybki i ciekawy sposób. Tak również stało się w przypadku jej najnowszej książki - ,,Moja Ananke"


Opowiada ona o osiemnastoletniej Jagodzie, która wiedzie spokojne i udane życie. Niczego jej nie brakuje, ma kochających rodziców oraz świetnego brata Ignacego, który zawsze służy jej pomocą i potrafi rozśmieszyć do łez. Jedynie w szkole ma pewne problemy, które z czasem także udaje jej się pokonać. Zyskuje nową, wspaniałą przyjaciółkę, a także chłopaka, który jest uosobieniem jej najskrytszych marzeń. Jagoda to nieśmiała, skromna, zamknięta w sobie dziewczyna, a zarazem najszczęśliwsza osoba na ziemi. Niestety taka sielanka nie może trwać wiecznie. Niespodziewanie do życia Jagody wkrada się chytra grecka bogini Ananke, która postanawia namieszać w jej idealnym życiu i wywrócić wszystko do góry nogami. 

Główną zaletą tej książki jest przede wszystkim realizm, który potęgują świetnie nakreśleni bohaterowie i łatwy do odbioru język, którym została napisana. Powoduje to, że problematyka przedstawiona na kartach powieści nie wydaje nam się czymś odległym i może dotknąć każdego z nas. Autorka w niezwykły sposób oczarowuje czytelnika, nie magicznymi krainami, fantastycznymi stworzeniami czy bohaterami ratującymi świat, a własnie realizmem i prawdziwością.

Nie gustuję w tego rodzaju książkach i z początku byłam do niej sceptycznie nastawiona. Na szczęście miło się zaskoczyłam. Była to naprawdę przyjemna lektura, która dodatkowo skłoniła mnie do wielu refleksji. Mam nadzieję, że pozytywnie zaskoczy ona jeszcze nie jednego czytelnika. 

Polecam.


Olivka :) 14 lat 

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Literackiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz