tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 16 maja 2012

„Poza strachem” – Jaye Ford - recenzja

Jaye Ford to mieszkająca w Walii, dziennikarka sportowa i prezenterka telewizyjna. Zadebiutowała powieścią „Poza Strachem”.

Mając siedemnaście lat, Jodie Cramer przeżyła największy w swoim życiu koszmar. Nastolatka, wraz z najlepszą przyjaciółką, została porwana i przetrzymywana. Dziewczyna uciekła, lecz zbrodniarze odebrali życie jej bratniej duszy. Mimo, iż od tego wydarzenia upłynęło 20 lat, nasza bohaterka, która jest już matką dwójki dzieci, dalej ma te zdarzenia w pamięci. 
Wraz ze swoimi przyjaciółkami postanawia wyjechać na weekend do małego miasteczka. Wszystko zapowiada się świetnie. Jodie jednak ciągle ma wrażenie, że są obserwowane... Jej przyjaciółki nie przejmują się ostrzeżeniami, nie traktują ich poważnie. Sytuacja zmienia się, kiedy do domku przychodzi dwóch mężczyzn z bronią w ręku…

Szczególną moją uwagę przykuła okładka książki. Gdy ją zobaczyłam wiedziałam, że nie będzie to nudna powieść. Strach w oczach dziewczyny i tajemniczy napis sprawiły, iż bardzo szybko zabrałam się za przeczytanie powieści. Interesującą postacią okazuje się dziewczyna w czerwonym płaszczyku, która odegra małą, ale ważną rolę w powieści.

Podsumowując, książka jest jedną z najlepszych, jakie czytałam. Język jest niebanalny. W powieści występuje narracja nie tylko głównej bohaterki, co dla mnie stanowi ogromny plus. Chciałam jak najszybciej przeczytać tę powieść, aby dowiedzieć się jak skończyła się ta sytuacja. Pisarka trzyma czytelnika w napięciu, często następują nieoczekiwane zwroty akcji. Polecam tę książkę wszystkim fanom powieści sensacyjnych. Na pewno Wam się spodoba!

Kamila, 15 lat

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Świat Książki




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz