tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 9 maja 2012

"Zakochana modelka" - Alyson Richman - recenzja

Do sięgnięcia po tę powieść zachęciła mnie jasna, przyjemna dla oka okładka oraz nietypowy tytuł- „Zakochana modelka”. Kiedy wyczytałam, że powieść ma opowiadać o ostatniej muzie Vincenta Van Gogha zdziwiłam się, ale ponieważ każdej książce warto poświęcić trochę uwagi, zabrałam się za lekturę.

Rzecz dzieje się w malowniczym miasteczku Auvers-Sur-Oise, a akcja zaczyna się w momencie, gdy przybywa tutaj sławny malarz- Vincent Van Gogh, który ma zamiar podreperować swoje wątłe zdrowie pod opieką doktora Gacheta. Zgodnie z zaleceniem tego ostatniego, Vincent oddaje się całkowicie sztuce. Przez ostatnie siedemdziesiąt dni swojego życia stworzy kilkadziesiąt obrazów- wśród nich dwa portrety młodej córki lekarza- Marguerite.

Dziewczyna nie zauważyła, że w ciągu kilku lat od śmierci matki, jej pozycja w domu znacznie się zmieniła- od ukochanej córki, przeszła w rolę służącej, gotowej na każde wezwanie wyręczyć zarówno ojca jak i brata.
Co zaskakujące, to w ich domu, oprócz licznych dzieł sztuki kolekcjonowanych przez lekarza, można przypadkiem wpaść na trop skrzętnie skrywanych tajemnic…

Absolutnie polecam tę książkę!

Już po przeczytaniu pierwszych kilku stron poczułam, że nie będzie mi łatwo jej odłożyć- choćby na chwilę. Niesamowite w tej książce jest to, że jest oparta na dokładnie zebranych przez Alyson Richman, faktach. Wyobraź sobie, że sto lat temu, przechadzając się po Auvers-Sur-Oise prawdopodobnie miałbyś okazję poznać Marguerite Gachet!

Ania, 15 lat

Za możliwość poznania ostatniej muzy Van Gogha dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz