tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 6 listopada 2012

"Spójrz mi w oczy" - Lisa Scottoline - recenzja


Lisa Scottoline to amerykańska pisarka, autorka wielu bestsellerów. Kolejnym z nich jest powieść „Spójrz mi w oczy” wydana w Polsce przez Wydawnictwo Prószyński i S-ka.

Życie Ellen Gleeson – dziennikarki samotnie wychowującej adoptowanego synka Willa  zmienia się w jednej chwili. Gdy mocuje się z kluczem w zamku, spostrzega ulotkę o uprowadzonych dzieciach. Chłopczyk ze zdjęcia do złudzenia przypomina jej trzyletniego szkraba, który stanowi cały jej świat. A co jeśli to naprawdę JEST jej synek? Ta myśl nie daje Ellen spokoju. Obsesyjnie wraca do niej, nie pozwala skupić się na żadnej dziedzinie życia. Młoda, dociekliwa dziennikarka postanawia rozpocząć śledztwo na własną rękę. Poruszenie tej jednej sprężyny odsłania kolejne tajemnice i wskazówki, które nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego. Skutki mogą być naprawdę katastrofalne...

Książka Lisy Scottoline to dla mnie wzruszająca opowieść o miłości, przede wszystkim tej matczynej, choć nie biologicznej, ale też relacjach damsko-męskich oraz  realiach i  problemach  zawodu dziennikarza.

Uważam, że autorka doskonale potrafi uchwycić chwilę – jej atmosferę i emocje towarzyszące ludziom, którzy ją przeżywają. Gdy Ellen Gleeson martwi się – czytelnik martwi się razem z nią, gdy do łez śmieje się ze swojego ukochanego synka – Tobie też poprawia się humor. 

To moje odczucie, ale niestety,  mam wrażenie że większość akcji skupiona jest w drugiej części książki, pierwsza połowa jest trochę „przegadana”. Jednak na pewno warto przez nią przebrnąć, by potem dać się całkowicie porwać fabule powieści.  

Pisząc tę recenzję, nie mogę nie zwrócić uwagi na stronę estetyczno - graficzną. Wiele razy przed rozpoczęciem lektury wpatrywałam się w hipnotyzujące, niebieskie oczy rudowłosego chłopczyka spoglądającego na mnie z okładki  i  zachwycałam się czcionką i idealnym papierem, rozkoszując się zapachem nowej książki.

            Warto przeczytać!

            PumpkinPie, 17 lat

Za rewelacyjną książkę  dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz