tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 14 marca 2013

"Perełki Matki Teresy z Kalkuty" - audiobook - recenzja


okladka
Matka Teresa fascynuje mnie od dawna. Chyba nikomu nie muszę mówić, kto to jest. Przykład jej życia jest pociągający. Dopóki... nie przyjrzymy mu się bliżej. Wtedy wszystko zaczyna się w człowieku burzyć i buntować. Czy jest w ogóle możliwe, by żyć, jak ona? Chyba tak, skoro tyle sióstr skupiła wokół siebie. Ja  na razie podaruję sobie podążanie jej śladami.


Ale gdyby znalazł się ktoś odważny, to na początek polecam małą konfrontację z jej słowami. W audiobooku Perełki Matki Teresy z Kalkuty znajdziecie jej wypowiedzi na temat pokoju, miłości, przebaczenia, nadziei, radości i wiele innych. Oto próbka :
Pewnego razu zdarzyło mi się znaleźć człowieka pokrytego robactwem. Potrzeba było godzin, aby go umyć i usunąć jednego po drugim - wszystkie robaki z jego ciała. Na koniec powiedział: “Żyłem jak zwierzę na ulicach, ale umieram jak anioł”. A umierając przepięknie się do mnie uśmiechnął. To wszystko. Taka jest nasza praca. Miłość w działaniu. Proste. 

Wczoraj przyszedł odwiedzić mnie pewien młodzieniec. Był głęboko zasmucony, ponieważ został odrzucony przez swoja rodzinę. Nie potrafił przebaczyć. Wówczas mu powiedziałam: “Łaska Boga nie może być w Tobie tak długo, aż przebaczysz”. I to jest prawda dla każdego z nas. Łaska Boga nie może być w nas, dopóki nie przebaczymy. Ten młodzieniec powiedział mi: “Ależ ja dużo się modlę”. Można się wiele modlić, ale łaski Boga się nie otrzyma, dopóki się nie przebaczy. Następnie go spytałam: “Próbowałeś się porównać z Jezusem? On był nieustannie odrzucany przez swój lud.”. Młodzieniec schylił głowę i powiedział, że nigdy o tym nie myślał. My wszyscy powinniśmy stanąć wobec Chrystusa jako wzoru i porównać nasze życie z Jego, ilekroć zostaliśmy obrażeni i zachowujemy niechęć w naszym sercu.

I na koniec fragment modlitwy:

Panie, gdy jestem głodna, przyślij mi kogoś, kto potrzebuje pożywienia.
Gdy chce mi się pić, przyślij mi kogoś spragnionego.
Gdy jest mi zimno, przyślij mi kogoś do ogrzania.
Gdy odczuwam przykrości, ofiaruj mi kogoś do pocieszania.
Gdy mój krzyż staje się ciężki, pozwól mi dzielić krzyż innej osoby.
Gdy nie mam czasu, daj mi kogoś, kogo mogłabym wesprzeć przez chwilę.
Gdy jestem upokorzona, spraw, bym miała kogoś, kogo mogłabym pochwalić.
Gdy jestem zniechęcona, przyślij mi kogoś, komu mogłabym dodać otuchy.
Gdy potrzebuję zrozumienia u innych, daj mi kogoś, kto czeka na moją wyrozumiałość.
Gdy potrzebuję, aby ktoś się mną zajął, przyślij mi kogoś, kim ja mogłabym się zająć.

Niezłe, co?  Hardcore na całego. Ekstremistom polecam jej zapiski o życiu wewnętrznym Pójdź, bądź moim światłem - tam znajdziecie pełną dawkę tej małej pigułki, jaką są Perełki. Ale ostrzegam  -  audiobook jest dla osób o silnych nerwach.

Agata, 21 lat

Wydawnictwu WAM dziękuję za słowa Matki Teresy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz