tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 17 kwietnia 2013

"Miedzy nami" - Chris Cleave - recenzja

"Między nami" Chrisa Cleave wybrałam ze względu na… okładkę. Wydała mi się interesująca i skłoniła mnie do przeczytania kilku pierwszych stron. I… Przepadłam. Przez cały weekend nie oderwałam się od lektury…


Książkę niewątpliwie trudno zrecenzować, aby nie zdradzić tego, co podczas lektury jest najważniejsze i najbardziej tajemnicze. Główną bohaterką tej opowieści jest Pszczółka - uciekinierka z Nigerii. Jest zarazem postacią, którą w tej powieści polubiłam najbardziej. Jest odważna, inteligentna i ma poczucie humoru, mimo, że ostatnio jej życie nie układa się kolorowo.

Co wspólnego ma historia tej dziewczyny z historią pewnego białego małżeństwa, które parę lat temu spędziło wakacje w otoczeniu egzotycznych nigeryjskich krajobrazów?

Co wspólnego mają, jej historia i historia Andrew, który powiesił się, na parę dni przed jej przybyciem do Londynu?

Czy Pszczółka odnajdzie szczęście, a jej życie przestanie przypominać wielką ucieczkę?

Odpowiedzi na te wszystkie pytania należy szukać na kartach książki Chrisa Cleave'a „Między nami”. To smutna historia, zatem pogodna, kolorowa okładka może wprowadzić w błąd. Nie mogę polecić jej komuś, kto szuka lekkiej i odprężającej lektury na chwilkę. Nad tą książką trzeba się zastanowić, poświęcić jej trochę czasu i zrozumieć. Ostrzegam, że po przeczytaniu, długo będziecie jeszcze o niej myśleć.

Zgadzam się ze wszystkimi opiniami zawartymi na tylnej stronie okładki. Książka jest wspaniała, ale i wstrząsająca. POLECAM!!!

Ania, 15 lat

Za wartościową lekturę dziękuję Wydawnictwu Świat Książki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz