tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 1 sierpnia 2013

"LO - teria" - Małgorzata Karolina Piekarska - recenzja

LO-teria to kontynuacja przygód bohaterów, których poznaliśmy już podczas lektury „Klasy Pani Czajki”. Autorka, Małgorzata Piekarska, wprowadziła również nowych bohaterów. Akcja, jak łatwo można stwierdzić już po tytule toczy się w liceum…

LO-teria - Małgorzata Karolina PiekarskaA w nim młodzi bohaterowie przeżywają problemy zdecydowanie poważniejsze niż w gimnazjum. Nie ma już z nimi także pani Czajki - wychowawczyni, która potrafiła zaradzić wielu problemom. Między postaciami pojawiają się konflikty. Znajdziemy tu historię dziewczyny, która zakochała się w mężczyźnie poznanym w Internecie, chłopaka, który właściwie sam opiekuje się swoim rodzeństwem. Nawet Małgosia i Maciek popadają w kłopoty.

Myślę, że tak jak w przypadku „Klasy Pani Czajki” każdy znajdzie tu coś, w czym odnajdzie siebie. Jednak lektura nie podobała mi się tak, jak w przypadku pierwszej części. Było tu zbyt wiele smutnych scen. Często miałam wrażenie, że powieść ta jest wręcz przesycona pesymizmem. 

Mimo wszystko książkę czytało się szybko - wielowątkowość powieści sprawiała, że chciałam poznać losy wszystkich bohaterów naraz, co znacznie przyspieszyło proces czytania. Ogółem, książkę pochłonęłam w jeden dzień i myślę że mogę polecić ją wszystkim, którzy lubią czytać dobre książki, a także tym, którzy w lekturach poszukują wartości takich jak miłość i przyjaźń.

Ania, 15 lat

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Księgarni Tuliszków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz