tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 12 listopada 2013

Podsumowanie miesiąca - październik 2013

Dzisiaj zaczynamy nowy cykl naszych artykułów. 

Poszczególni członkowie naszego Klubu będą dzielić się z innymi swoimi wrażeniami z poprzedniego miesiąca. Dziś pierwsza odważna, inicjatorka tej akcji : Grazia

Październik to miesiąc, który obfitował w wiele nowości na rynku muzycznym, filmowym i literackim.

Nasz Klub Recenzenta mógł uczestniczyć w Targach Książki, bardzo ważnym wydarzeniu dla wszystkich moli książkowych. 
Odbyły się drugie urodziny naszego klubu, na którym hucznie świętowaliśmy w doborowym gronie!

Mimo wielu przyjemnych zdarzeń, było parę smutnych. Odeszła ceniona autorka wielu książek - Joanna Chmielewska- polska pisarka powieści sensacyjnych, kryminalnych, obyczajowych a także książek dla dzieci i młodzieży. W wieku 88 lat zmarł Edward Niziurski autor znanych powieści dla młodzieży np. Nowe przygody Marka Piegusa czy Przygody Bąbla i Syfon. Odszedł też, w wieku 66 lat, pisarz światowej sławy- Tom Clancy - autor takich książek jak Poszukiwany żywy lub martwy a także Przeciw wszystkim wrogom.

Zapewne najgłośniejszą premierą października było pojawienie się książki Dana Browna "Infermo". Kolejna książka, której głównym bohaterem jest specjalista od symboliki Robert Langdon. Już po paru dniach książka była ogłoszona bestsellerem, a egzemplarze rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.
Głośną premierą literacką była też "Gra w kłamstwa" Sary Shepard znanej nam już jako autorki serii  „Pretty Little Liars".

10 października Literacką Nagrodę Nobla otrzymała Alice Munro, kanadyjska pisarka, którą określono mistrzynią krótkiej formy literackiej.

Nie tylko książki ale i filmy królowały w październiku. Na początku miesiąca odbyła się premiera filmu Wałęsa. Człowiek z nadziei, który wyreżyserował Andrzej Wajda. Film ma tylu zwolenników co przeciwników, ale zapewne jest warty oglądnięcia przez wszystkich. Historia jest wzruszająca, i według mnie szczera.
Także film Marcina Głowackiego pt. Mój biegun zasługuje na naszą uwagę. Jest to prawdziwa i poruszająca historia Jaśka Meli czyli niepełnosprawnego zdobywcy dwóch biegunów.

Na naszym blogu też działo się wiele. Mnóstwo wspaniałych recenzji wspaniałych książek, dokładnie 70:) Mnie do przeczytania "Zgody na szczęście" przekonała Pauline Veronique.


A co Was zachwyciło w październiku? Która recenzja zachęciła Was do sięgnięcia po opisywaną książkę? Podzielcie się z nami swoimi refleksjami :)


3 komentarze:

  1. Ja w końcu dostałem ostatecznego kopa, by sięgnąć po Jo Nesbo :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio nie miałam okazji sięgnąć po nic spoza książek na uczelnię oraz egzemplarzy recenzenckich :( Może w najbliższych tygodniach będzie trochę lepiej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No na tym blogu to mnie zachęciliście do czytanie. Tylko nie wiem czy nadąże za wami. Lecicie jak nie wiem. Tylko mam prośbę czy moglibyście recenzować też właśnie filmy wyświetlane aktualnie w kinach ? To było by naprawde super. Pozdrawiam, Książkoholiczka :)

    OdpowiedzUsuń