tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 29 września 2014

"Swobodna" - S.C. Stephens - recenzja

S.C. Stephens - Swobodna / S.C. Stephens - EffortlessOd 22.10.2014 w księgarniach będzie dostępna kolejna książka S.C. Stephens zatytułowana „Swobodna”, która jest kontynuacją historii Kiery rozpoczętej w „Bezmyślnej”.
         
W pierwszej części autorka uraczyła nas trójkątem miłosnym z Kierą w roli głównej, zdradą i wreszcie burzliwym rozstaniem z Dennym. W Swobodnej natomiast bohaterka walczy o swój związek z Kellanem (dla tych, co nie czytali pierwszej części zaznaczę, że Kiera, Denny i Kellan tworzyli wspomniany wcześniej trójkąt miłosny, a mężczyźni byli przyjaciółmi), który jest wschodzącą międzynarodową gwiazdą rocka i razem ze swoim zespołem rusza w trasę koncertową.
         
Tym razem autorka pokazuje nam trudności związane z utrzymaniem związku na odległość oraz zaufaniem, co dla pary, która zaczęła od zdrady jest największym wyzwaniem. Kiedy zaczęłam czytać Swobodną, a warto zaznaczyć, że do części pierwszej nawet nie zaglądnęłam, miałam mieszane uczucia. Niby autorka wspomina o miłości, jaką darzą się bohaterowie, ale odniosłam wrażenie, że ich związek opiera się raczej na pożądaniu i seksie, przez co miałam wrażenie, że czytam coś na kształt „50 twarzy Greya” tylko w łagodniejszej wersji. Z czasem jednak to uczucie zblakło i książka stała się jak dla mnie znacznie ciekawsza.

Czas trwania historii przedstawionej w Swobodnej to jakieś 10 miesięcy i pomimo, że w opowieści są np. dwumiesięczne luki, to czytając wcale tego nie odczułam, a nawet miałam wrażenie, że wiem to, czego autorka nie napisała. Chociaż czasem niektóre fragmenty strasznie mi się dłużyły to i tak jestem pod wrażeniem całej książki, a historia w niej przedstawiona mogła przydarzyć się każdej z nas i dlatego bardzo łatwo jest się z Kierą utożsamić.

Swobodną polecam każdemu, kto lubi czytać historie z życia wzięte, również i tym co mają za sobą lekturę Bezmyślnej. Choć tym razem nie dzieje się, aż tyle, co w części pierwszej, to nadal jest niesamowicie wciągająca i gorąco ją polecam.


                                                                        Sunny Girl, 20 lat  

Książkę do recenzji otrzymaliśmy od Wydawnictwa Akurat.    

1 komentarz: