tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 2 czerwca 2015

"Amelia i Kuba. Kuba i Amelia. Nowa szkoła" – Rafał Kosik - recenzja

Okładka książki Amelia i Kuba. Kuba i Amelia. Nowa szkołaRafał Kosik znany jest głównie z serii ,,Felix, Net i Nika’’, która podbiła serca polskich nastolatków. W tym również i moje. Dlatego też chciałam zrecenzować jego inną książkę. Jest to ,,Amelia i Kuba. Kuba i Amelia. Nowa szkoła.’’, trzecia po ,,Amelia i Kuba. Godzina duchów’’ i ,,Kuba i Amelia. Godzina duchów’’ powieść z tej serii.

Amelia i Kuba mają po jedenaście lat. Właśnie idą do nowej szkoły, a to oznacza nowych znajomych, nowe szanse, ale i wyzwania.

Czy odnajdą się w nowym środowisku?
Czy ich przyjaźń przetrwa?
Czy nowa szkoła okaże się naprawdę szansą na nowych kolegów?

Książka ta jest przeznaczona dla nieco młodszych dzieci, takich właśnie jedenasto- i dziesięcio – letnich powiedziałabym. Jednak nie podobał mi się fakt, że w powieści jedenastolatki już łączą się w pary. Wydaje mi się to jakimś żartem i wolałabym wierzyć, że dzisiejsze dzieci w tym wieku jeszcze nie myślą o tego typu rzeczach. A na pewno nie pomagają w tym książki, w których występuje coś takiego.

Był to jednak jedyny faktyczny minus, jaki znalazłam. Lubię styl pisania Kosika i sposób w jaki prowadzi narrację. Bohaterowie są ciekawi, plastyczni. Jest wyraźny podział na ,,tych złych’’ i ,,tych dobrych’’.

Muszę przyznać, że  ta książka stała się pierwszą, jaką w całości przeczytałam w formie elektronicznej. Było to ciekawe doświadczenie, jednak w dalszym ciągu pozostaję zwolenniczką papierowej wersji powieści.

Ogólnie, jeśli chodzi o tę powieść, jestem na tak.


Katia, 14 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Powergraph.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz