tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 14 grudnia 2015

"Nic bardziej mylnego!" – Radek Kotarski - recenzja

Okładka książki Nic bardziej mylnegoRadosława Kotarskiego możesz kojarzyć albo z reklamy banku Millenium albo z Polimatów – jego autorskiego programu na YouTubie. Posiadacz niezwykle charakterystycznego głosu i ogromnego bogactwa słów (zapewne dzięki czytaniu książek!). Teraz wydał własną książkę.

Na początku każdego rozdziału podawany jest dany mit, np. Sztuczne wywoływanie zeza, na przykład w trakcie strojenia min, powoduje utrwalenie się tej wady wzroku, czy: Aby zgłosić zaginięcie osoby, musi minąć co najmniej 24/36/48 godzin. Później Radek Kotarski zabiera się do obalenia mitu. Przytacza różne źródła, podaje opinie znanych badaczy oraz naukowców, i mówi, dlaczego taki mit tak głęboko zakorzenił się w ludzkiej podświadomości. Przyznaję, z niektórych rzeczy naprawdę nie zdawałam sobie sprawy. Jednak niektóre historie dla mnie były nieco nudne. Może po prostu taka literatura niekoniecznie jest w moim guście?

Czytałam parę recenzji tej książki i większość recenzentów chwaliło sobie to, że w czasie czytania niemal słyszało się głos prowadzącego Polimatów. Owszem, dla niektórych może to być plus, jednak mnie ton jego głosu troszeczkę irytuje. I gdy już w trakcie czytania, przypominałam sobie kolejną kwestię z reklamy banku, zniechęcało mnie to do dalszej lektury.

Podsumowując, przyznaję, że niektóre z zaprezentowanych przez Radka Kotarskiego faktów były naprawdę ciekawe i nie zdawałam sobie sprawy, jaka może być geneza niektórych mitów. Mimo wszystko, nie wystarczy mi to, by z czystym sercem polecić tę książkę innym czytelnikom. Nie wiem jak Wam, jednak mnie osobiście dużo bardziej podobał się program na YouTubie. A to samo w formie książki… To już do mnie nie trafiło.


Katia, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz