tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 11 stycznia 2016

"Płonąca korona" - Rae Carson - recenzja

Okładka książki Płonąca koronaKsiążka ta opowiada o Elisie - siedemnastoletniej królowej, która chociaż została wybrana przez Boga, to jednak ma słabą pozycję wśród poddanych. Grozi jej wielkie niebezpieczeństwo ze strony Inviernych. 

Aby zrozumieć swoją moc, wyrusza wraz z przyjaciółmi w niebezpieczną podróż do źródeł magii. Obecny przy niej, jak Anioł Stróż, jest Hektor -  przystojny dowódca gwardii królewskiej, a jednocześnie przyjaciel "jej królewskiej mości".

 Czy Elisie uda się okiełznać magię i uczucie do Hektora, które rozkwita w jej sercu?

"Płonąca korona" to drugi tom trylogii "Ognia i Cierni". Pierwszy nosi tytuł "Dziewczyna ognia i cierni". W tym miejscu muszę Was poinformować, że nie czytałam poprzedniej części... Dlatego, chociaż na początku nie mogłam zrozumieć o co chodzi, to jednak z każdym kolejnym rozdziałem było coraz lepiej i wpadłam jak przysłowiowa śliwka w kompot. 
Język jest dostosowany do nastoletniego czytelnika co ułatwia czytanie. Brak ilustracji sprawia, że wyobraźnia pracuje na pełnych obrotach.


Sięgając po tę książkę miałam mieszane uczucia, jednak mogę Was zapewnić, że jest to jedna z najlepszych powieści, jaką kiedykolwiek czytałam. Na pewno sięgnę po kolejny tom. 

Madzik, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Albatros

1 komentarz:

  1. Zainteresowałaś mnie nią :)

    Pozdrawiamy ciepło i zapraszamy do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń