tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

piątek, 2 czerwca 2017

Wywiad z Louise Jensen autorką powieści Siostra

Znalezione obrazy dla zapytania louise jensen pisarkaPo przeczytaniu ,,Siostry” autorstwa Louise Jensen, usiłowałam poszukać dodatkowych informacji na jej temat, które pomogłyby mi w stworzeniu recenzji tej książki. Nieoczekiwanie udało mi się nawiązać kontakt z samą autorką, z którą przeprowadziłam krótki wywiad na temat jej twórczości.

-Witam, ogromnie się cieszę, że odpowie Pani na moje pytania.

L: Ja również, ale nie bądźmy tacy oficjalni.

-Oczywiście, a więc jak się czujesz, jako autorka tak rozchwytywanej książki?

L:  Na początku byłam przytłoczona popularnością mojej debiutanckiej powieści, ale jestem niewiarygodnie wdzięczna czytelnikom, którzy wzięli sobie postaci z książki głęboko do serca. Tak trudne zadanie, jakim jest wydanie pierwszej powieści i sukces, jaki odniosła ,,Siostra” przerosło moje najśmielsze oczekiwania.

-Czy wykreowanie tak skomplikowanej postaci jaką jest Grace było dla Ciebie trudne, bo jak wiadomo bohaterka posiada bardzo rozbudowany portret psychologiczny?

L: Myślę, że z natury jestem bardzo empatyczna, więc dość łatwo odnajduję się w czyjejś skórze. Jestem dosyć emocjonalną osobą i naprawdę muszę czuć to, jak czują się bohaterzy, aby byli wiarygodni, więc nie było to dla mnie trudne, ale ogromnie wyczerpujące!

- Osiągnęłaś ogromny sukces, ale wiem, że właściwie porzuciłaś pisanie na prawie 25 lat, czy ciężko było do tego wrócić?

L: To była przyjemność. Kiedy miałam 30 lat znalazłam się na wózku inwalidzkim, przez co musiałam porzucić wszystkie dotychczasowe, aktywne zainteresowania. Pisanie wydawało mi się oczywistym sposobem na zajęcie się sobą, nigdy jednak nie myślałam o pisaniu książki, która zostanie wydana, chciałam napisać tylko opowiadanie.

-Wielu autorów momentami utożsamia się z bohaterami swoich powieści, czy Ty także próbowałaś utożsamić się z Grace, a może z innymi bohaterami?

L:  Istnieją wspólne cechy osobowościowe mnie i Grace, np. nasza miłość do czekolady, płyt winylowych i kotów. To bardzo trudne nie przekładać chociaż odrobiny siebie w życie bohatera. Charlie na przykład jest osobą, którą żałuję, że nie byłam. W mojej drugiej powieści ,, The Gift” wiele emocji Jenny jest moich, ponieważ obie dzielimy życiowe doświadczenie, związane z kłopotami ze zdrowiem.

-Jak to właściwie jest, podczas pisania książki? Oczywiście zaczynając pojawia się w głowie jakiś pomysł, ale czy od razu wiedziałaś jak potoczą się losy twojej bohaterki, czy może wersja końcowa różni się od tego co początkowo było w planach?

L: Zanim zacznę pisać nic nie planuję, ale kiedy kreuję bohatera wiem co pragnie osiągnąć i co go przed tym powstrzymuje.  Na przykład podczas pisania ,,Siostry” wiedziałam, że Grace chce zrozumieć ostatnie słowa Charlie i sprawdzić czy mogła zapobiec jej śmierć. Kiedy już mam te informacje, siadam, zaczynam pisać i obserwuję dokąd zaprowadzi mnie ta historia.

-Sposób w jaki została napisana ,,Siostra” doskonale trafia do czytelnika, czy w trakcie pracy nad nią inspirowałaś się tym, co chciałabyś przeczytać jako czytelnik, czy może efekt końcowy wyszedł bardziej spontanicznie?

L: Oczywiście. Najlepsza rada, jaką kiedykolwiek dostałam to: ,,pisz książkę, jaką chcesz przeczytać” i to właśnie zrobiłam- prosto z serca.

-Czy w trakcie pisania książki twoja rodzina i przyjaciele dodawali ci otuchy i wsparcia? A może przy okazji porzucali ci jakieś pomysły na rozwój fabuły?

L: Moja rodzina właściwie nie czyta, ale mam paru przyjaciół, którzy piszą, więc dałam im moją książkę do przeczytania, co dało mi parę informacji zwrotnych. Świeże spojrzenie zawsze jest przydatne, jednakże zbyt duża ilość opinii czasami może być myląca.

-Jak zmieniło się twoje życie po sukcesie jaki osiągnęłaś? Wiem, że pracujesz obecnie nad kolejną, świetnie zapowiadającą się książką, czy w pisanie kolejnej powieści wkrada się odrobinę rutyny, czy może wręcz przeciwnie, i nie możesz odpędzić się od pomysłów?

L: Moje życie zmieniło się pod względem czasu, jaki poświęcam na pracę. Zazwyczaj piszę siedem dni w tygodniu, czasami poświęcając na to nawet dziesięć godzin dziennie, oczywiście w ten czas wpisane jest również korzystanie z mediów społecznościowych i pisanie bloga.

- Twoja książka jest bardzo emocjonalna, masz zamiar napisać coś podobnego do ,,Siostry”? Czy może już wkrótce ukarze się jakiś romans lub thriller twojego autorstwa?

L:  Moja druga książka pod tytułem ,,The Gift” ukazała się w Wielkiej Brytanii i jeszcze w tym roku powinna ukazać się również w Polsce. Bardzo dużo wątków w ,,Siostrze” to psychologiczny thriller, z bardzo emocjonującymi aspektami. Główna bohaterka - Jenna - przeżyła przeszczep serca i od tej pory miewa dziwne sny i uczucia, które sugerują jej, że dawca jej serca - Callie musiała zostać zamordowana. Jej zadaniem jest odkrycie tajemnic, które leżą za śmiercią Callie, jednocześnie starając się odbudować życie po przebytej chorobie.

-Obecnie, jako autorka bestsellerów na pewno jesteś rozchwytywana, jednakże może w najbliższym czasie znajdziesz chwilę, aby przyjechać do Polski i spotkać się tutaj z fanami twojej twórczości, np. w trakcie trwania Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie?

L: Chętnie, wzięłabym w nich udział!

-Bardzo dziękuje, to było świetne doświadczenie i interesująca rozmowa.

L: Ja również bardzo dziękuje za te interesujące pytania.


Julia, 16 lat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz