tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 30 kwietnia 2012

"Bociany zawsze wracają do gniazd" - Ewa Ostrowska - recenzja

 
Już po lekturze zastanawiam się, co skłoniło mnie do sięgnięcia po tę książkę. Na pewno spodobała mi się okładka, która wydała mi się pozytywna i kojarząca się z czasami dzieciństwa. Sądzę, że zaintrygował mnie także tytuł („Bociany zawsze wracają do gniazd”) i nazwisko Ewy Ostrowskiej, którą dobrze zapamiętałam z powieści takich jak: „Abonent czasowo niedostępny”, czy „Babcia, my i gangsterzy”. 

Książka opowiada o czternastoletniej Agnieszce, która po rozwodzie rodziców wraca wraz z matką w jej rodzinne strony- na wieś. Wyrwana ze swojego zwykłego środowiska- świata drogich samochodów, podróży i bogatych koleżanek, ma duże problemy z zaadaptowaniem się do nowej rzeczywistości.


Czy uda jej się dokonać właściwych wyborów?
Czy Agnieszka znajdzie kogoś, komu będzie mogła powierzyć swoje problemy?
Jak właściwie zakończy się ta nieprzewidywalna do ostatniego momentu historia?

Książkę czytałam prawie jednym tchem. Mimo, że postać głównej bohaterki bardzo mnie denerwowała, to jest ona postacią wiarygodną. Ewa Ostrowska dobrze opisała to, co przeżywa nastolatka w tak trudnej chwili. 

Polecam tę książkę wszystkim nastolatkom -tym którzy borykają się z problemami podobnymi do kłopotów Agnieszki, jak i tym, którzy chcą po prostu przeczytać mądrą lekturę o dorastaniu, uczuciach i o szukaniu samego siebie w nowej sytuacji.

Kolejna wspaniała pozycja z serii : Nastoletnie problemy!
Ania, 15 lat

Za miłe chwile spędzone na lekturze dziękuję Wydawnictwu Skrzat!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz