tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 25 marca 2014

"Idealne życie" - Katarzyna Kołczewska - recenzja

Katarzyna Kołczewska pochodzi z Kraśnika na Lubelszczyźnie. Z wykształcenia lekarz, z wyboru przedsiębiorca.  W 2013 roku znalazła się w gronie dziesięciu najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce.  Jej pierwsza książka Kto jak nie ja?, głosami internautów otrzymała tytuł „Najlepsza książka na jesień”.

Idealne życie - Katarzyna KołczewskaEwie wydaje się, że jej siostra Elżbieta prowadzi idealne życie. Ma idealną rodzinę, syna studiującego za granicą, kochającego męża oraz brak problemów finansowych. Jednak gdy Ela popełnia samobójstwo, ta bajka okazuje się fikcją. Ewa, która nie wierzy w samobójczą śmierć swojej siostry bliźniaczki, chce rozwiązać tę zagadkę. Informacje które odkrywa są coraz bardziej niepokojące. Okazuje się, że Ewa tak naprawdę nie znała swojej siostry.

Książka Katarzyny Kołczewskiej Idealne życie to wciągająca lektura. Mój wzrok przykuła na pewno okładka i tytuł, który bardzo mnie zaciekawił. Sięgając po książkę  nie byłam przekonana czy mi się spodoba, ale w trakcie czytania okazało się, iż  nie mogę się od niej oderwać. Ela, która wyskoczyła ze swojego biurowca, to jakby mogło by się wydawać, kobieta w czepku urodzona. Kochająca się  rodzina oraz brak problemów na pierwszy rzut oka tylko poza jednym ... 

Gdy zagłębiałam się w historię bliźniaczek zastanawiałam się nad relacją, która je łączyła. Dlaczego Ewa prawie nic nie wiedziała o swojej siostrze?  Książka według mnie skłania do zastanowienia nad swoim życiem,  i nad relacjami z naszą rodziną czy przyjaciółmi. Pani Katarzyna Kołczewska w lekki i przyjemny sposób przekazała nam tę historię, pomimo dość smutnego tematu, jakim oczywiście jest śmierć.

Podsumowując, książkę Idealne życie Katarzyny Kołczewskiej czyta się bardzo szybko. Prosty język, ciekawy tytuł i okładka są na pewno dużym plusem tej lektury.  Sama nie doszukałam się minusów, ale wiadomo każdy może odebrać tę historię inaczej. Ja na pewno polecam ją każdemu z czystym sercem!


Grazia, 17 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz