tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 6 października 2016

"Niebo w kruszonce" - Monika A. Oleksa - recenzja

Okładka książki Niebo w kruszoncePrzeglądam nowości  na rynku wydawniczym. Najpierw moją uwagę przykuwa okładka. Tak, wiem, wiem,  nie ocenia się książki po okładce, ale to ona w dużej mierze decyduje czy jesteśmy daną pozycją zainteresowani czy też nie. Wzrok przyciąga kolorystyka - pastelowe, ciepłe barwy  i kobieta z zagadkową miną. Jest skrępowana, zawstydzona, zażenowana... nie wiem. Trudno powiedzieć. W końcu moją uwagę zwraca tytuł, jakże smakowity, który zapowiada błogość, rozkosz, upojenie... I w końcu dostrzegam nazwisko autorki - Monika Oleksa. W tym momencie wiem, że muszę tę książkę nie tylko przeczytać, ale i mieć na półce domowej biblioteczki.

Renata, Kasia, Melania i Emilia - to ich losy opisuje na prawie pięciuset stronach autorka. Kobiety poznajemy w trakcie pracy, w domu, na urlopie czy spacerze. Poznajemy je w trakcie rozmyślań i rozmów z innymi. Razem z nimi przeżywamy chwile trudne, bolesne, ale i te szczęśliwe, radosne. Na stronach powieści do głosu dochodzą przyjaźń, miłość, tęsknota za tym co dobre i znajome, problemy dnia codziennego - jak wychowanie dorastających dzieci, a także czworonożnych przyjaciół, samotność, nałóg w rodzinie, utrata pracy czy emigracja zarobkowa. 

Akcja toczy się powoli, niemalże sennie. Czytelnik nie odnajdzie tu nagłych zwrotów akcji czy fabuły pędzącej do przodu na złamanie karku. Brakowało mi tutaj emocji, które towarzyszyły mi w trakcie czytania choćby "Ciemnej strony miłości" Oleksy.  Jestem odbiorcą, który lubi być "sponiewierany" przez lekturę, a tutaj mi tego zabrakło. Czytałam tę książkę ponad tydzień, co normalnie , przy pozycji która mnie pochłania, raczej mi się nie zdarza. Nie czułam tego przyciągania czytelnik - lektura. Czyja to wina? Powieści czy moja? Nie wiem. Dlatego jestem ciekawa Waszych odczuć. Dajcie znać jak odbieracie "Niebo w kruszonce". Zdecydowana większość czytających jest zachwycona. A Wy?

Monika A. Oleksa  - pisarka, eseistka, blogerka. Lektor języka angielskiego i busiensswoman, prowadząca własną działalność. Żona i mama dwóch nastolatków. Debiutowała w 2002 roku  zbiorem opowiadań „Uśmiech Mima”. W 2011 roku, nakładem wydawnictwa Zysk i S-ka , ukazała się jej pierwsza powieść „Miłość w kasztanie zaklęta”. W 2012 ukazała się kolejna, powieść autorki "Ciemna strona miłości", w 2014 roku "Samotność ma twoje imię", a w czerwcu 2016 roku premierę miała jej najnowsza powieść "Niebo w kruszonce"

Bruksenka

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Zysk i S-ka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz