tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 27 marca 2012

"Frida Kahlo" - Vanna Cercena - recenzja

Vanna Cercena to autorka, która debiutuje biografią Fridy Kahlo - słynnej meksykańskiej artystki początku XX wieku.

Frida Kahlo za datę swoich urodzin przyjęła dzień wybuchu rewolucji meksykańskiej, nie po to by ująć sobie lat, ale dlatego, że była przekonana że narodziła się wraz z nowym Meksykiem.
Książka przedstawia historię niezwykle silnej i utalentowanej kobiety. Opisuje jej choroby, początki szkoły, pierwszą miłość, tragiczny wypadek, który zmienił życie Fridy, początki malowania historię jej miłości do Diega Rivery, liczne romanse, jej rodzinę i wiele innych niesamowitych historii z życia. Opisuje prawdziwie kontrowersyjną postać, jaką była Frida.

Powieść jest ciekawą i bardzo poważną pozycją, przy której nie można się nudzić. Przypominała mi krótki film z życia Fridy, a wrażenie pogłębia to, że jest napisana w czasie teraźniejszym, jak relacja z tego, co właśnie teraz, w tym momencie się dzieje. Tak jakby dla każdego czytelnika Frida ożywała i w skrócie pokazywała swoje życie.  

Mimo że przed sięgnięciem po książkę nie znałam tej artystki, powieść bardzo mi się podobała, i wciągnęła mnie tak, że przeczytałam ją w jedno popołudnie. Zaintrygowana, obejrzałam prace artystki, które wywarły na mnie nie mniejsze wrażenie niż jej życiorys. Kontrowersyjne obrazy malowane pod wpływem chwili, są najlepszymi ilustracjami do książki i życia Fridy Kahlo.

Polecam książkę raczej trochę starszym osobom i tym, którzy lubią czytać biografie. Dla wielbicieli Fridy i sztuki z początku XX wieku, jest to pozycja obowiązkowa!


Ciri, 14 lat

 Wydawnictwu Zielona Sowa dziękuję za okazję  poznania Fridy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz