tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 18 lipca 2013

"Szczęśliwa siódemka" - Janet Evanovich - recenzja

„Poszłam do college’u, a po jego ukończeniu zaczęłam pracować jako kupiec bielizny damskiej w jednej z sieci. A potem to też mi nie wyszło, zaszantażowałam więc mojego udzielającego poręczeń kuzyna, by dał mi robotę łowcy nagród. Zabawne, jak los potrafi czasem wziąć twoje sprawy w swoje ręce. W końcu  mam ekstra broń, w pewnym sensie. No dobra, to tylko mała trzydziestkaósemka, no i trzymam ją w słoiku na ciasteczka, ale to wciąż broń, prawda?”

Szczęśliwa siódemka - Janet Evanovich
Tym razem słynną łowczynię nagród Stephanie Plum czeka ostrzejsza jazda. Wraz z Lulą (i oczywiście babcią Mazurową) wsiada na harleya w poszukiwaniu Edwarda DeChoocha zgarniętego za przemyt papierosów. Jako że Vincent Plum, właściciel firmy poręczycielskiej wpłacił za niego kaucję, a ten nie pojawił się na rozprawie, to teraz Steph musi uganiać się za staruszkiem. Oczywiście DeChooch ma ważniejsze sprawy niż parę paczek fajek. Mimo że jest prawie ślepy (prawdziwy kiler - zastrzelił deskę do prasowania) i głuchy, w dodatku załatwienie potrzeby zajmuje mu nie mniej niż piętnaście minut, to i tak ciągle wymyka się łowczyni i przysparza jej chyba wszystkich możliwych problemów.


No i oczywiście Steph ma jeszcze na głowie sprawy związane ze ślubem. Bo co zrobić, kiedy matka cały czas dręczy Cię o kupno sukni, a babcia już wynajmuje salę balową?

No i jest jeszcze Komandos, który, jak prawdziwy najemnik żąda zapłaty za pomoc przy schwytaniu Edwarda. Jego ceną jest noc ze Stephanie. Cała noc. I mają robić to co on zechce...

A babcia Mazurowa, do spółki z Zakrętem i Dougiem jak zawsze szaleją. Brawurowej staruszce nigdy nie znudzi się zwiedzanie zakładów pogrzebowych i zaglądanie pod cudze trumny. Z kolei Zakrętowi nikt nie zabroni być superbohaterem z ręcznikiem zamiast peleryny.

Ale co wołowina Dougiego robi w lodówce DeChoocha?!

Nigdy nie czytałam lepszej serii. Uwielbiam Janet Evanovich i jej pomysły. „Szczęśliwa siódemka” jest równie genialna jak i inne części. Obowiązkowa lektura nie tylko nie wakacje!!


WeruSSia, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Fabryka Słów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz