tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 16 września 2013

"Super eksperymenty" - Chris Oxlade - recenzja

SUPEReksperymentyTym razem do zrecenzowania wzięłam książkę dla maluchów pt. „Super Eksperymenty”. A wszystko zaczęło się od tego, że próbowałam ją ułożyć poprawnie na półce, a ona spadała, zsuwała się. Dlatego stwierdziłam, że ta książeczka właśnie w ten sposób prosi się o zrecenzowanie. Więc od razu ją zabrałam:)

Chris Oxlade to autor naszej książeczki, redaktor i ilustrator wielu książek dla dzieci zawierających informacje o świecie, i nauce.  

Książka adresowana jest do młodych odkrywców świata, aby mogli przygotować małe i duże eksperymenty, a tym samym poszerzać swoje horyzonty. Cztery działy, które opisane są w książce pomogą w jak najlepszy sposób poznać takie zagadnienia jak: „ Elektryczność”, „Powietrze i woda”, „ Światło i dźwięk” i „Materia i materiały”. 

Przez 96 bardzo ciekawych stron, młody naukowiec nauczy się jak przeprowadzać samodzielnie różne doświadczenia. W tym wielkim zbiorze znalazłam eksperymenty, które sama wykonywałam w czasie nudy w domu, jak również w szkole. Spośród wielu opisanych w książce - najbardziej spodobał mi się eksperyment pt. „ Tworzenie kryształków”. Dzięki bardzo dokładnej instrukcji, zabrałam się za jego wykonanie. Nie było szans, by doświadczenie się nie udało. Wystarczyło tylko postępować zgodnie ze wskazówkami autora :)
 
Jeszcze raz polecam tę książeczkę dzieciom, ale niektórzy gimnazjaliści też mogą znaleźć tutaj coś dla siebie. 

Życzę miłej zabawy

Klaudii, 14 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Jedność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz