tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 20 stycznia 2014

"Deep Purple" - Dave Thompson - recenzja

Deep Purple. Smoke on the Water. Opowieść o dobrych nieznajomych - Dave ThompsonGdy zauważyłam tę książkę na półce w bibliotece pomyślałam – to musi być coś fajnego. Zespołu samego w sobie nie znałam. Nazwę gdzieś tam słyszałam, ale nic mi ona nie mówiła. Jeszcze jak się dowiedziałam, że jest to zespół rockowy to do końca mnie przekonało do sięgnięcia po tę pozycję.

Przed lekturą postanowiłam posłuchać trochę muzyki granej przez zespół. Odtworzyłam pierwszą piosenkę jaka wyskoczyła w wyszukiwarce i… doznałam olśnienia - ja to znam! Wtedy właśnie odkryłam, że twórczość Deep Purple nie jest mi obca. Nie raz słyszałam ich utwory w radiu, czy u przyjaciół. Rockowe hity. Teraz aż wstyd się przyznać, że mogłam nie rozpoznać takiego giganta muzycznego za pierwszym razem.

Powracając do książki, jest to ponad czterystu-stronicowy przewodnik po zespole. Z autorem Dave’m Thompsonem zagłębiamy się w świat… no właśnie, czego? Sam podtytuł brzmi „Opowieść o dobrych nieznajomych”. Jest to nawiązanie do jednego z utworów zespołu - „Perfect strangers”. 

Czy członkowie zespołu wiedli proste, nieskomplikowane życie? 
Jak w ogóle doszło do tego, że dzisiaj możemy słuchać Deep Purple? 
I dlaczego „nieznajomi”? 
Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziemy w książce.

Wewnątrz tomu odnajdziemy wstawki ze zdjęciami byłych i aktualnych członków zespołu, a z tyłu obszerną dyskografię.

Po przeczytaniu można dojść do wniosku, że nawet największy fan nie wie wszystkiego, co zostało tu opisane. Książki biograficzne są bez wątpienia jednymi z najtrudniejszych do napisania. Potrzeba bardzo wiele pracy i wysiłku, aby uporządkować chronologicznie nawet najmniejsze szczegóły działalności grupy muzycznej, a jeszcze  trudniej jest to zrobić z zawiłą historią Deep Purple. Jednakże autor podołał temu wyzwaniu, w wyniku czego powstała ta wybitna biografia.

Moje wrażenia po lekturze są wyjątkowo dobre, jeszcze do tej pory nie spotkałam się z publikacją, która w takim stopniu potrafiłaby, niezwykle trafnie, przybliżyć czytelnikowi tak obszerną historię. Polecam fanom rocka, ale także wszystkim innym czytelnikom, chcącym poznać dzieje Deep Purple „od zaplecza”.

Ananaska, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa SQN. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz