tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 13 maja 2014

"Jak cię wykraść, Phoenix?" - Joss Stirling - recenzja

"Jak cię wykraść, Phoenix?" to kontynuacja "Kim jesteś, Sky?" autorstwa Joss Stirling

Ta część opowiada o losach kolejnego z Benedictów, Yvesa i Phoenix. Oboje mają po 17 lat i są sawantami. Phee próbuje ukraść Yvesowi rzeczy z plecaka, bo takie zadanie  dostała od Widzącego. Dziewczyna żyje w hermetycznym środowisku - Wspólnocie. Tam wszyscy są jak rodzina, z jednym wyjątkiem, mają nad sobą Widzącego, który wszystkich ma za nic. Codziennie wieczorem Widzący przydziela sawantom ze Wspólnoty zadania na następny dzień. Jeżeli ktoś przeciwstawi się mu lub nie wykona swojego zadania znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Widzący jest tyranem jednak, a nie ma na tyle odwagi, aby się mu sprzeciwić. Phoenix podchodzi do kradzieży dwa razy, ale oba podejścia nie udają jej się. Yves odkrył moc Phee (możliwość zatrzymywania czasu) i zapanował nad nią. W ten sposób poznają się. 
Yves szybko odkrywa, że Phoenix jest jego Przeznaczoną, ale Phee nie chce w to uwierzyć. Próbuje uciec od Yvesa. Tak zaczyna się dramatyczna walka Yvesa o lepsze jutro dla Phee. Oboje przeżywają naprawdę trudne chwile, z którymi mogą sobie poradzić jedynie osoby związane w wymiarze pozaziemskim. 

Książkę oczywiście pochłonęłam w zawrotnym tempie! Równie wciągająca jak pierwsza część. Kolejne zaskakujące zwroty akcji i natłok różnorodnych emocji na każdej stronie. Pod koniec tej przepięknej historii miałam łzy w oczach. Wszystko jest zaskakująco realne mimo swojej nadnaturalności. Bardzo podobało mi się to, że ta część również zawierała wzmianki o Zedzie i Sky przez co doskonale widać związek z 'Kim jesteś, Sky?". 

Okładki wszystkich części wydają mi się atrakcyjne, gdyż nie zdradzają treści książek, a zarazem są tajemnicze przez co musimy wziąć je do ręki, aby dowiedzieć sie nieco więcej o ich treści.

"Yves dołączył do mnie w Holu Sławy Robin Hooda, bo, jak przypomniał mi, kiedy wracaliśmy z przyjęcia, ukradł mnie sprzed nosa największym przestępcom świata i nie planował mnie im oddawać. Nigdy." - fragment książki

Gorąco polecam!

Lucinda, 18 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Akapit Press. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz