tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 23 czerwca 2014

"Cud chłopak" - R. J. Palacio - recenzja

"Cud chłopak" to powieść obyczajowa napisana przez R.J.Palacio. Była to najlepiej sprzedająca się książka na Amazonie w 2012 roku.

Cud chłopak - R.J. PalacioGłównym bohaterem jest August, bardzo inteligentny, posiadający poczucie humoru, sympatyczny i przyjacielski chłopiec. Niestety w wyniku mutacji pewnego genu August ma zdeformowaną twarz. Do tej pory uczył się w domu, ale rodzice zadecydowali, że nadszedł czas na pójście do szkoły. Od razu do piątej klasy! 

Czy poradzi sobie z nowymi kolegami? 
Jak zareagują na jego chorą twarz? 

O tym przekonacie się czytając "Cud chłopaka".

Powieść naprawdę bardzo mi się spodobała. Jedyne, co bym w niej zmieniła to okładkę. Nie przyciąga wzroku, nie jest ciekawa i nowatorska. 

Ta książka to przede wszystkim świetna obyczajówka. Gorąco polecam ją wszystkim fanom tego gatunku. Duży plus stanowi to, że dzieło pełne było humoru (podczas jednej ze scen prawie popłakałam się ze śmiechu), ale nie zabrakło również wzruszających momentów. 

Powieść pisana jest w narracji pierwszoosobowej z perspektywy Augusta, Vii, Summer, Jacka, Justina oraz Mirandy. Spodziewałam się, że te postacie nie będą zbyt skomplikowane i złożone, więc bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to, że w niektórych sytuacjach ich postępowanie odbiegało od  schematu. 

Kolejnym plusem, który chcę zaznaczyć, jest to, iż autor niezwykle umiejętnie wplótł w treść "Cud chłopaka" wiele mądrych cytatów np. Szekspira "Najważniejsze byś zawsze był wierny samemu sobie" lub Konfucjusza "Nie szukaj przyjaciół wśród ludzi, którzy nie są ci równi". Na końcu książki znajduje się zbiór wszystkich złotych myśli, które pojawiły się w książce oraz dodane są nowe.

Bardzo zachęcam do przeczytania tego dzieła wszystkich, nie tylko dzieci. Sądzę, iż każdy nastolatek może się wiele z niego nauczyć.





Cavallo, 14 lat


Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Albatros.



3 komentarze:

  1. Interesuję się tematyką niepełnosprawności, dlatego chętnie sięgnę po tę książkę. Dzięki, że o niej napisałaś :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Leży na stoliku i czeka w kolejce, bo już ją zaczęłam nawet ;) Szczerze powiem, że o innych bohaterach nie moge jeszcze zbyt wiele powiedzieć, ale August skradł moje serce :) Nie zgodzę sie z tobą tylko w kwestii okładki, mnie osobiście bardzo zainteresowała gdy zobaczyłam ją na półce, to miedzy innymi dlatego po nią sięgnęłam :) Pozdrawiam :)

    www.totallbooknerd7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i tak po środku jestem ni to w tą ni to w tamtą. Taka normalna jakich wiele, może dalsza część będzie lepsza. :)

    OdpowiedzUsuń