tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 11 czerwca 2014

,,Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą’’ – Karen Karbo - recenzja

Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą - Karen Karbo,,Na początku była Coco, a Coco była modą i powiedziała: ,,Moda nie istnieje tylko w szatach, Moda jest w niebie, na ulicach, moda dotyczy idei, tego, jak żyjemy i co się dzieje’’.’’

Coco Chanel znają niemalże wszyscy; jest kojarzona zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, dzieci i nastolatków.To dzięki niej utrwalił się termin ,,mała czarna’’? Dziś już każdy wie, że chodzi o elegancką suknię, która nadaje się na wiele uroczystości. Dżersej? Dziękujmy Chanel! Rozpoznawalne na całym świecie perfumy Chanel No.5? Kto o nich nie słyszał? Za tym wszystkim stoi Coco zwana Chanel, która zmieniła świat mody na zawsze. W tej księdze są przedstawione jej losy.

,,Coco rzekła: ,,Zaprawdę powiadam wam, moda przemija, styl zostaje, a ja jestem stylem.’’.

Karen Karbo, gratuluję! Wykonałaś kawał świetnej roboty! Ta biografia jest zarówno dowcipna (chwilami nawet nieco sarkastyczna, a ja lubię taki styl pisania), zawiera wszystkie najważniejsze informacje o Coco Chanel, przy okazji, nie zanudzając czytelnika na śmierć. Książka to przeplatanka faktów z życia Chanel, przeróżnych porad np. ,,Wskazówki a la Chanel, jak poprawić swoją przeszłość’’(przydatne rady, nieprawdaż?) oraz historia samej autorki. Całym sercem kibicowałam jej, jeśli chodzi o poszukiwania oryginalnego żakietu od Chanel. Pokusiłam się nawet o sprawdzenie takich stron internetowych, jak allegro (znalazłam tylko parę ofert, nie wiem jednak, czy w ogóle któreś z  tych ubrań było uszyte przez Chanel), czy eBay ( znalazłam kilkanaście różnych propozycji, niestety wszystkie w dolarach, więc…może innym razem).

Jeśli jeszcze nie przekonałam Was do sięgnięcia po tę książkę, nie wiem, co jeszcze mogłabym napisać. Po prostu gorąco polecam!

PS. Niekoniecznie mężczyźni odnajdą się w tej lekturze… Co nie oznacza, że nie warto spróbować… Do dzieła!


Katia, 13 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Literackiego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz