tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 27 października 2014

"Moje cudowne życie i inne katastrofy" - Catherine Wilkins - recenzja

Okładka książki Moje cudowne życie i inne katastrofyCatherine Wilkins to znana i lubiana autorka książek dla dzieci i młodzieży. Książka "Moje cudowne życie i inne katastrofy" jest kontynuacją powieści "Moja najlepsza przyjaciółka i inni wrogowie".

Jedenastoletnia Jessica w końcu odzyskała swoją przyjaciółkę i chociaż podstępna Amelia zmieniła ich relacje bezpowrotnie, dziewczyna próbuje ufać Natalie tak jak kiedyś i znowu bawić się dobrze w jej towarzystwie. Naprawianie jakichkolwiek relacji nie jest jednak łatwe gdy cały świat jest przeciwko tobie...

Na pierwszy rzut oka wszystko idzie idealnie: fanzin rozchodzi się po szkole jak świeże bułeczki, z niezapowiedzianą wizytą wpada zakręcona ciocia Joan, Jess staje się popularna, a Nat chce być z nią w szkolnym projekcie "dzika natura".

Co może pójść nie tak?
Jak się okazuje: wszystko.

Zwłaszcza gdy w mieście pojawia się klon Amelii, jej kuzynka Scarlett, która tak jak Jessica rysuje komiksy i nie toleruje żadnej konkurencji. Wojna o być albo nie być na okładce fanzinu pochłania dziewczynę tak bardzo, że zaniedbuje projekt, zawodząc tym swoją przyjaciółkę. Na szczęście pomóc jej mogą wielki borsuk i sowa płomykówka...

Czy Jessice uda się przekonać wszystkich, że Scarlett to podstępna oszustka?
Czy zdoła utrzymać się na okładce gazetki i równocześnie nie stracić zaufania Natalie?
Jakie będą skutki "dzikiej natury"?

"Moje cudowne życie i inne katastrofy" opowiadają zabawną historię z przymrużeniem oka. Barwnie przedstawiona codzienność "początkujących nastolatek" budzi zainteresowanie czytelnika wywołując uśmiech na jego twarzy. Mimo pierwszego wrażenia banalności i powierzchowności powieści, książka ta potrafi poruszyć w odbiorcy wachlarz różnych emocji, od rozbawienia po żal i złość, a zróżnicowane charaktery bohaterów przeplatają się tworząc unikatowe połączenie, które odgrywa rolę pikantnej przyprawy. Muszę przyznać, że ta książka bardzo przypadła mi do gustu, ponieważ tego właśnie potrzebowałam - lekkiej, zabawnej lektury, która pozwoliłaby mi się oderwać od nadmiaru codziennych obowiązków i stresów.

Polecam ją wszystkim osobom, które widząc szarą rzeczywistość za oknem cierpią na jesienną chandrę.
Warto jest mieć na półce takie osobiste słońce, które rozbawi i pomoże nabrać dystansu do swoich problemów.


Nika, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Zielona Sowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz