tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

czwartek, 13 listopada 2014

"Mniejsza połowa" - Dominika Stec - recenzja

Okładka książki Mniejsza połowaCzasy Polski Ludowej. Jednego wieczoru znika jedna z sióstr. Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo dlaczego. Wszyscy starają się ją odszukać, ale na próżno. Ślad się urywa zanim śledztwo rusza na dobre. Zrozpaczona druga z sióstr stara się za wszelką cenę. Pomaga jej w tym młody policjant, który jednak woli działać ostrożnie. Czy uda im się odnaleźć zaginioną dziewczynę?

Książka polskiej pisarki Dominiki Stec o tytule „Mniejsza połowa” w lekko mrocznych kolorach przedstawia lata PRL-u. Jednak przygoda wciąga i aż do ostatniej strony nie chcemy i nie możemy się oderwać.
Jak dla mnie książka ma ciekawy zamysł, jednak jest w niej zbyt dużo opisów przeżyć wewnętrznych. Z pewnym trudem musiałam się przez nie przebijać, przez co zatraciłam radość z rozwiązywania zagadki.  Pomimo tego pomysł na książkę jest dobry i z chęcią zabrałam się do jej czytania to w połowie miałam lekki kryzys, właśnie przez zbyt obszerne opisy. Ostatecznie zwyciężyła ciekawość poznania dalszego ciągu historii. I opłaciło się.

W ogólnym rozrachunku książkę oceniam na plus. Jest ciekawa, ma dobrze dobrane tło historyczne i autorka w miarę potrafi zainteresować swoją historią.

Polecam,

Dydelf, 16 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz