tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 23 marca 2015

"Przeznaczenie bohaterów" – Morgan Rice – recenzja

Okładka książki Przeznaczenie bohaterówThorgin pochodzi z małej wioski położonej w zapomnianych zakątkach Królestwa Kręgu. Jego ojciec i trzej bracia traktują go z pogardą i niechęcią, ale chłopak ma wyższe cele i marzenia więc nic sobie z tego nie robi. Chce bowiem zostać jednym ze Srebrnych, czyli członkiem jednego z najznamienitszych oddziałów królewskiej armii. Gdy w Dniu Poboru dworscy żołnierze nie wybrali go, chłopiec ucieka do lasu, gdzie spotyka bardzo dziwną postać, która jak się okazuje nie znalazła się tam przypadkiem... Rozmowa z Argonem, królewskim druidem, sprawia, że Thor podejmuje decyzję ważącą na całym jego życiu... Wyrusza w podróż do królestwa, by odkryć i spełnić swoje przeznaczenie... Po przybyciu poznaje całą rodzinę McGillów, która jest do niego przyjaźnie nastawiona i pomaga mu. Jedynie Królowa wciąż knuje przeciwko Thorginowi...

Czy Thorowi uda się dostać do Legionów?
Jak ułoży się jego relacja z piękną Gwendolyn?
Co sprawi, że magiczne zdolności chłopca wyniosą go do chwały?
I jakie skutki będzie miało jego przeznaczenie?

Na te i inne pytania odpowiedź musicie znaleźć sami. I to zdecydowanie musicie, ponieważ książka ta jest jedną z lepszych, jakie do tej pory czytałam. Szłam do szkoły, czytałam ukradkiem na lekcjach, a po powrocie do domu znów rzucałam się w otchłań lektury tej, bagatela, 347-stronicowej powieści. Nie mogłam oderwać wzroku od kolejnych przygód głównego bohatera, które swą wartkością akcji nie wypuszczały z objęć na dobre kilka godzin. Zgrabnie napisane dialogi przemieszane z plastycznymi opisami sprawiły, że ta pozycja zachwyciła mnie i jakież było moje przerażenie, gdy historia ta nagle się skończyła... Natychmiast pobiegłam sprawdzić, czy to pojedyncza pozycja, gdy w końcowym „O autorce” zauważyłam zdanie „Krąg Czarnoksiężnika (epickie fantasy obejmujące już siedemnaście tomów)” i dawno nie czułam tak dużej ulgi. Pozostaje mi tylko czekać na tłumaczenie pozostałych szesnastu części, choć wiem, że to nie będzie łatwe. Mam nadzieję, że ta recenzja zachęci tłumacza Michała Głuszaka do wzięcia się do roboty i zaspokojeniu mojej ciekawości i chęci dalszego poznawania Królestwa Kręgu i jego dziejów. Jeżeli moje peany jeszcze Was nie przekonały, to po prostu sami przeczytajcie i oceńcie, a możecie mi wierzyć, że uznacie je za zupełnie uzasadnione. Polecam wszystkim, bez względu na wiek, płeć, preferencje gatunkowe i inne kryteria, ponieważ każdy znajdzie w niej coś dla siebie!

„Codziennie staraj się być kimś lepszym. Nie tylko od innych, ale od siebie samego. Broń tych, którzy nie potrafią obronić się sami. Takie zadania nie są przeznaczeniem dla lekkoduchów – to PRZEZNACZENIE BOHATERÓW.”


zachwycona 3sorrow, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Feeria. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz