tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 11 marca 2015

"Tankiści. Prawdziwa historia czterech pancernych’’ - Kacper Śledziński - recenzja

Okładka książki Tankiści. Prawdziwa historia czterech pancernychKsiążka pt. ,,Tankiści Prawdziwa historia czterech pancernych’’ została napisana przez Kacpra Śledzińskiego .

Akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Dzieło jest podzielone na cztery części. Pierwsza z nich ,,opowiada’’ jaką politykę prowadziło NKWD w stosunku do Polaków – wywozy na Sybir, druga genezę powstania 1 Dywizji im. Tadeusza Kościuszki, dowodzonej przez Zygmunta Berlinga. Natomiast trzecia i czwarta ukazują nam bitwy i potyczki w różnych miejscach.
         
Olbrzymim plusem książki jest to, że została oparta na rękopisach (m.in.  na wspomnieniach Mariana Chodora) oraz na bazie źródeł Centralnego Archiwum Wojskowego. Fotografie wzbogacają treść i pozwalają uruchomić wyobraźnię, a mapki pomagają  zwizualizować jak np. odbyła się jakaś bitwa. Troszeczkę nie podobał mi się styl pisania, ponieważ w niektórych miejscach opis był ubogi, a czasami aż ,, kipiało’’ od zbędnych, według mnie, informacji. Zdarzało się, że fabule zabrakło spójności – autor przeskakiwał z tematu na temat.

Niemniej jednak pozycja bardzo mi się podobała. Jako osoba lubiąca historię, doceniam wkład pracy włożony w napisanie tej książki, która powstała z autentycznych źródeł i faktów. Dowiedziałem się z niej dużo rzeczy, poznałem wiele faktów i poszerzyłem swoją wiedzę. 

Gorąco wszystkim polecam tę książkę. Nawet jeśli nie lubicie historii, przeczytajcie, bo warto się przenieść 70 lat wstecz i zobaczyć ówczesne czasy z perspektywy świadka.


   Orwicz, 16 lat   

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak.                                                                 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz