tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

wtorek, 3 listopada 2015

„AFTER: Już nie wiem, kim bez ciebie jestem” - Anna Todd – recenzja.

Okładka książki After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem
Blogerzy. Zafascynowani światem fan fiction, pogodzeni z tym, że mimo iż czytają ich miliony osób online, nigdy nie uda im się wydać książki. I nagle ze schematu wybija się Anna Todd z jedną z najlepszych książek jakie przeczytałam – "AFTER – Już nie wiem, kim bez ciebie jestem”. Początkowo fan fiction zespołu One Direction, teraz światowy bestseller.
                
Hardin jest zły, niegrzeczny, kłamliwy, agresywny, wybuchowy… Opisują go przymiotniki tylko z jednej kategorii. Kiedy spotyka go grzeczna i ułożona Tessa jego i jej życie wywraca się do góry nogami. Są razem, ale oczywiście nie może być zbyt pięknie. Moment, kiedy cała zbudowana relacja okazuje się zakładem był dla mnie nie do zniesienia. Z zapartym tchem czytałam jak dalej potoczy się ich związek, czy wybaczą sobie zdradę, kłamstwa i stawią czoło wszystkim innym murom „tylko” po to, by nie wypalić uczucia, z którym sami sobie nie radzą. Nie rozumieją swojej miłości. Nie rozumieją dlaczego od poważnej kłótni i słów nienawiści są w stanie w kilka sekund przejść do wyznania miłości. A chwilę później znowu się kłócić.
Wiedzą, że nie potrafią bez siebie żyć.

Czy taka świadomość powinna budować związek?
Czy mimo różnic we wszystkich aspektach życia można ułożyć prawdziwą relację?
Co stanie się z Hardiem i Tessą, z ich uczuciem, kiedy rozstaną się na dobre?
                
Uwielbiam Annę Todd za to, że w AFTER przełamała wiele barier, które inni pisarze boją się pokonać. Dla mnie zaletą, która wyróżnia książkę z tysiąca podobnych, dla innych być może wadą, która ją skreśla jest to, że wątki poboczne są prawie nietknięte. Wszystko w powieści obraca się wokół Hardina i Tessy. Ich związek jest tak burzliwy, że nie nudzi. Działa na czytelnika jak narkotyk, chce on znać więcej szczegółów, emocji i przede wszystkim prawdy. Autorka nie zanudza opisami, tworzy realistyczne dialogi, a przy tym sprawia, że akcja obraca się wokół tylko dwojga ludzi.
                
Książka od pierwszych stron porwała mnie bez reszty. Nie spałam po nocach czytając kolejne rozdziały, przeżywając wszystko wraz z bohaterami. Nienawidziłam, płakałam i śmiałam się razem z nimi. AFTER powinna przeczytać każda dziewczyna, która na pewno ma czas na przeczytanie 800 stron jednym tchem, ponieważ jak zacznie się czytać, nie skończy się szybko.
                
Ogromnie polecam!

Pvti, 15 lat

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Znak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz