tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

środa, 28 marca 2012

"Czas tajemnic" - Marcel Pagnol - recenzja


Marcel Pagnol urodził się 28 lutego 1895 w Aubagne. Był reżyserem, dramaturgiem oraz pisarzem. Napisał dwie powieści o charakterze autobiograficznym „Chwała mojego ojca. Zamek mojej matki” oraz „Czas tajemnic”. Zmarł 18 kwietnia 1974 w Paryżu, pisząc swoją ostatnią powieść „Czas miłości”. Ilustracje do jego powieści rysował sam Jean-Jacques Sempe (ten od Mikołajka!) .


Książka opowiada o perypetiach zwykłego chłopca, Marcela, chodzącego do liceum, który sam dzieli się z nami swoimi przygodami i problemami. Poznajemy jego sytuacjęh rodzinną, a nawet pierwszą miłość - Izabellę. Akcja książki toczy się na wsi, ale nie takiej byle jakiej tylko prowansalskiej :)

Książka choć pełna ciepłego humoru, to jednak nie spełniła moich oczekiwań. Miałam nadzieję, że będzie to książka w stylu „Mikołajka” ale okazało się ze jest to zupełnie inny typ powieści. Generalnie  jak dla mnie była trochę nudnawa, fani „Mikołajka” mogą poczuć się zawiedzeni. Natomiast sądzę,  że tym osobom, którym spodobała się książka tego samego autora pt. „Chwała mojego ojca i Zamek mojej matki” i ta powieść przypadnie do gustu. I oczywiście polecam ją wszystkim miłośnikom, tak modnej teraz Prowansji!

Sophie, 13 lat

Wydawnictwu Esprit dziękuję za możliwość przeczytania tej książki!


1 komentarz: